29 Ağustos 2009 Cumartesi

MANTARLI TAVUK SOTE

    
            
Tavuk benim için en pratik yemek malzemelerinden biri olmuştur hep. Bu tarifte tavukla hazırlanan oldukça pratik tariflerden biri.Birçok restaurantta başlangık veya garnitür olarak yer alsa da benim için başlıbaşına bir yemektir mantarlı tavuk sote.Tatile girmeden hemen önce ,bu tarifi ,canım arkadaşım Çiğdem'in elinden afiyetle yedikten sonra ilkkez yaptım ve gördüğünüz gibi hemen siteye ekledim:)) Ben göğüs eti kullandım ve tavuğu çabuk pişsin diye hafif haşlayarak ekledim.İsterseniz malzemelerin hepsini çiğken aynı anda tavaya ekleyip ,kapağı kapalı olarak da pişmeye bırakabilirsiniz.Buyrun efendim bir tavuk sote hikayesi;
        
Malzemeler:
          
2 küçük parça tavuk göğsü
8-10 adet orta boy mantar(Ben çok sevdiğim için daha fazla kullandım)
1 orta boy soğan
1 orta boy domates
1 adet yeşil biber
1 küçük kase ince doğranmış maydonoz
1 tatlı kaşığı domates salçası
2 yemek kaşığı sıvıyağ
Tuz,karabiber
                          
Yapılışı:
           
-Tavuk göğüslerini üzerlerine çıkacak kadar su ekleyerek haşlayın.Ilındıktan sonra ufak parçalara ayırın.
-Soğanları küp şeklinde doğrayıp sıvıyağla kavurun.
-Kavrulmakta olan soğanlara ince ince doğranmış biberleri ekleyin.
-Mantarları ikiye bölüp her bir parçayı ince ince dilimleyin.Kavrulan soğan ve biberlere ekleyip onları da kavurmaya devam edin.


-Domatesleri ince ince doğrayıp salça ile birlikte mantarların içerisine ekleyin ve kapağını kapatıp kısık ateşte 3-4dakika pişmeye bırakın.
-Pişen mantarlara ufak parçalara ayrılmış tavukları ilave edin.
-İnce doğranmış maydonozları da mantarlara ekleyin.
-Yarım çay bardağı tavuk suyu ve baharatları da ilave edip suyu tamamen çekene dek tavuk soteyi pişirin.
                  
LeylaK

Share This

Gez ve öğren !

1 yorum:

  1. oohhh olsada yesel ellerinize sağlık canım çekti. sevgiler.

    YanıtlaSil

Kahve Dükkanından Mutlu Ayrılın .