20 Ekim 2009 Salı

MANTARLI ÇANTA BÖREĞİ

   
Milföylerimle başbaşayken ,şuan adını hatırlayamadığım bir sitede rastladım , çanta böreği tarifine.Maalesef sitenin ismini bulamadım :(( Aramaya devam edip en yakın zamanda buraya ekleyeceğim.Daha önce de dediğim gibi "emek hırsızlığına hayır" diyenlerdenim.

Bu kez fazla gevezelik etmeden tarife geçmeyi düşünüyorum.Çünkü düzenli olarak tarif yazma ve siteyi güncelleme olayı bende bir görev bilinci haline geldi.Akşam yemeğimi yemeden önce bugünki blog yazımı da yayınlayıp yemeği haketmem gerekiyor :) Neyse efendim bu saçmalıklardan sıyrılıp buyrun,çanta edasında bir börek hikayesi:
  
Malzemeler:
 
10 adet milföy
10 - 12 adet orta boy mantar
1 adet küçük domates
1 adet küçük soğan
1 adet küçük yeşil biber
1 tatlı kaşığı domates salçası
Karabiber
Pul biber
Maydonoz
1 yumurta sarısı
2 yemek kaşığı sıvıyağ
 
Yapılışı:
 
-Milföyleri yumuşaması için tezgahın üzerine çıkarın.
-Yumuşayan milföyleri resimde görüldüğü gibi hazırlayıp tepsiye dizin.Benim ilk denemem olduğu için biraz acemice oldu,İşin püf noktası milföyler çok yumuşamadan,ama kırılacak kadar da sert olmadan bu şekli vermek.
  
   
-Çanta şekli verdiğiniz milföylerin üzerine yumurta sarısı sürüp 170derecede ısıtılmış fırında pişirmeye bırakın.
-Mantarları yıkayıp küçük küçük doğrayın.
-Soğan ve domatesi küp küp doğrayın.
-Biberi incecik doğrayıp 2 yemek kaşığı sıvıyağda soğanla birlikte pembeleşene dek kavurun.
-Kavrulan soğan ve biberlere mantarları ilave edip birkaç dakika karıştırarak kavurmaya devam edin.
-Üzerine domatesleri ve salçayı ekleyip kavurma işlemini sürdürün.
-Piştiğinden emin olduğunuz börek harcına baharatları ilave edip sonkez karıştırın.
-Milföyler fırından çıkar çıkmaz resimde görüldüğü gibi ortada oluşan baklava dilimini yavaş hareketlerle çıkarın.

    
-Bütün milföylere aynı işlemi uygulayarak servis tabağına sıralayın.
-Ortası açık kalan milföylere hazırladığınız mantarlı börek harcını paylaştırın.
-En üste,milföyün ortasından çıkardığınız baklava dilimini kapatıp servis yapın.
 

LeylaK


Share This

Gez ve öğren !

6 yorum:

  1. Leylacım merhaba börekler harika gö
    rünüyor ellerine sağlık sevgiler...

    YanıtlaSil
  2. Sunum harika! Ellerinize saglik! Hollandadan sevgiler. (Sizi takibe aliyorum haberiniz olsun!)

    YanıtlaSil
  3. canım harika görünüyorlar ellerine sağlık... ilk kez gördüm bu tarifi denemek istiyorum mutlaka

    YanıtlaSil
  4. blogunuzu yeni keşfettim ama bu böreğe bayıldım gece gece:) iyiki gelmişim bende beklerim.

    YanıtlaSil
  5. Bekleme yapma buypasa.com u tıkla sende komisyonsuz sanal dükkan aç kullan doya doya http://goo.gl/bEAEQZ

    YanıtlaSil

Kahve Dükkanından Mutlu Ayrılın .