23 Ağustos 2010 Pazartesi

KEÇİ PEYNİRLİ TON BALIK SALATASI

  

     Belki kalabalık sofralarda değil ama,tek başıma hafif birşeyler yemek istiyorsam  tercihimi ya makarnadan ya da salatadan yana kullanırım.Bu salata,öğrencilik yıllarımda nerdeyse her haftasonu yediğim,mezun olduktan sonra uzun bir süre görmek istemediğim  türden bir besindi benim için .Tilki döndü dolaştı yalnız kaldığı bir akşam yemeğinde öğrencilik yıllarını anımsatan bu salatayı yaptı :))
     Keçi peyniri,peynirlerin şahı.Sahalda yumurtanın üzerine rendelenir,sıcak bir böreğin üzerine dilimlenir,pidenin içine yerleştirilip tost yapılır,salatalara lezzet verir,ama en güzeli domates çorbasının yanında,kızarmış ekmeğin üzerine eritilip sürülürse harika olur.Şimdi başka yemeklerin hayalini bırakıp salatamıza dönelim :)
     Salatada keçi peyniri kullanma zorunluluğunuz yok,herhangi bir peyniri tercih edebilirsiniz."Ben peynir sevmem" diyorsanız peynirsiz de yapabilirsiniz ama ton balığının olduğu bir yemeği peynirsiz yemenin yanlış bir seçim olduğunu üzülerek söylemek zorundayım :) ,
     Bu tarifi beni az önce Sahur Lezzetleri Etkinliği'ne davet eden sevgili Mintinin Mutfağı ' na gönderiyorum ve etkinliğinde başarılar diliyorum.
     Buyrun, keçi ve balığın lezzet yüklü ortak hikayesi :
 
Malzemeler:
 
160 gr ton balığı
1 adet domates
1 adet salatalık
1 dal yeşil soğan
Maydonoz
1 kibrit kutusu büyüklüğünde keçi peyniri
Yarım limon
1 tatlı kaşığı nar ekşisi
1 yemek kaşığı mısır
1 avuç iri dövülmüş ceviz
 
Yapılışı:
 
-Domates,salatalık ve yeşil soğanı doğrayın.
-Maydonozları kıyın ve doğranmış sebzelerin üzerine ekleyin.
-Ton balığını iri parçalar halinde salata kasesine alın.
-Keçi peynirini büyük dilimlere ayırın ve salataya ilave edin.
-Mısır ve dövülmüş cevizi kaseye ekleyin.
-Yarım limonun suyunu ve nar ekşisini ilave edin.Salatanız servise hazır.
   

  AFİYET OLSUN
 

Share This

Gez ve öğren !

9 yorum:

  1. CANIM BU NEFİS TARİF İÇİN ELLERİNE SAĞLIK DİYORUM.YAZIN BU SICAKLARINDA EN GÜZEL TARİF BENCE.EMEKLERİNE SAĞLIK.GÜZEL TARİFİN YAYINDA CANIM.AYRIVCA DİLEDİĞİN KADAR TARİFLE KATILABİLİRSİN.SEVGİLER..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ton balığıyla peynir zehirlemezmı

      Sil
  2. Evet arada bir hafif birşeyler yemek lazım :)) Teşekkür ediyorum. Bir de mini pizzam var,o sahura daha uygun,birkaç gün sonra da onunla teşrif ederim :) sevgiler...

    YanıtlaSil
  3. Tam benlik bir salata. Özellikle yalnizsam kendim icin malzemesi eklemeye müsait bir salata hazirlamayi tercih ederim. Keci peyniri bence de basakadir. Ellerine saglik. Sevgiler...

    YanıtlaSil
  4. en güzeli salata bence.hafif insanı şişirmeyen bir tarif.ayrıca çok besleyici.ellerine saglık.

    YanıtlaSil
  5. Ton balığını salata içerisinde çok severim. Ellerinize sağlık. İyi haftalar:)

    YanıtlaSil
  6. Nesrin,Eylen ve isimsiz Evatölyesi :)) güzel yorumlarınız için çok teşekkür ederim.Ama ben bir hata yaptım,peyniri salatanın üzerine rendelesem çok daha hoş olurdu :) Sevgiler...

    YanıtlaSil
  7. ton balıgı peynir zehırlemezmı ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Adsız hayır zehirlemez. Süt ürününün balıkla beraber tüketiminde zehirlenme vakalarının görülme sebebi , balığın bayat ya da bozuk olmasıdır. Ton balığı tazeyle konservelendiği için bozuk olma durumu olmaz. Ben sürekli ton balığı ile peynir tüketirim, henüz bir sorun yaşamadım :)
      Sevgiler.

      Sil

Kahve Dükkanından Mutlu Ayrılın .