11 Temmuz 2011 Pazartesi

KREMALI MANTAR ÇORBASI


Tüm öğrencilik hayatımı bardakta içilen hazır domates ve kremalı mantar çorbasıyla geçirdim (Bir de üzerine krem peynir sürülmüş kızarmış ekmekle,Dikmen'de koca bir poşet yeni kızarmış incecik dilimli ekmeği 1tl'ye satan bir fırın vardı). 3,5 yıllık yurt hayatımda o kadar çok içtim ki o çorbalardan , yurttan ayrıldığımda gözüm bir daha hazır çorba görmek istemedi. Bol katkı maddeli, kanserojen hazır ürünlere veda edeli çok oldu. O zamandan beri kremalı mantar çorbasının en az 5 çeşidini denedim. Hiç bir tarif maalesef  damağımda kalan tadı vermedi bana. Bu tarifle şöyle bir keşfe vardım ; iş mantarda biter...

Kültür mantarı bulmak hiç de zor değil. Önemli olan , kendi doğal ortamında yetişen zehirsiz mantarları bulmak. Aylardır tatmak için beklediğim bu tarifi birkaç hafta önce pazar tezgahlarına inen 'istiridye mantarı' ile deneme fırsatı buldum. Aslında orjinal tarifteki çorbanın özelliği üç farklı mantarla hazırlanıyor olması. Ama benim yaşadığım yerin küçük olması sebebiyle orjinal tarifteki 'cremini' ve 'shiitake' mantarlarına ulaşmak için bir çaba harcamadım. Bunun yerine kültür ve istiridye mantarı kullandım. Sonuçta lezzetli bir çorba elde ettim . Ama Cenk'in anlatımına bakılırsa cremini ve shiitake mantarları ile denendiğinde daha lezzetli ve biraz et tadı hissedilen bir çorba oluşuyormuş.

Domates Çorbası ile servis edilen kıtır ekmeği  Cenk gibi ben de kremalı mantar çorbasının üzerinde kullandım . Böyle denediğinizde sade haline nazaran daha doyurucu ve tereyağ kokulu bir çorba servis etmiş oluyorsunuz. Bu da size servis önerimiz olsun :)

Kıtır ekmeği ufak küplere ayırdığınız ekmekleri erimiş tereyağına bulayıp fırında kızartarak elde edebilirsiniz.

Buyrun , çok mantarlı bir çorba hikayesi:
Kaynak : Cafe Fernando

 

Malzemeler :

500 gram taze kültür mantarı
500 gram istiridye mantarı
100 gram tereyağ
200 ml krema
1 su bardağı  tam yağlı süt
20 adet  arpacık soğanı
2 adet orta boy patates
2 diş sarımsak
5 su bardağı su (tercihen sebze suyu)
2 çorba kaşığı soya sosu
Tuz ve karabiber

Yapılışı :

-Bir tencerede tereyağını eritin. İncecik doğradığınız arpacık soğanlarını ve sarımsakları  kavurun (renginin değişmesine izin vermeyin).
-Patatesleri soyup küp küp kesin ve kavrulan soğan-sarımsaklara  ekleyin. Birkaç dakika daha kavurduktan sonra irice doğradığınız mantarları ekleyin (blenderdan geçeceği için minik doğramanıza gerek yok).
-Mantarları ilave ettikten sonra 5 su bardağı suyu (veya sebze suyunu) ekleyip kaynama noktasına getirin.
-Kaynamaya başladıktan sonra orta ateşe getirip kapağı kapalı olarak 10 dakika boyunca mantarları ve sebzeleri pişirin.
-10dakikanın sonunda kremayı, tuzu, karabiberi, soya sosunu ve sütü ekleyip 10 dakika daha pişirin.
-Pişen mantar ve diğer sebzeleri bir blenderdan geçirerek çorba kıvamına getirin .
-Tuz ve  karabiberini ilave edip kıtır ekmeklerle servis edin.

LeylaK


Share This

Gez ve öğren !

1 yorum:

  1. bende yurtlarda içtigim çorbaların o igrenç tadını unutamıyorum.evde yapılan her zaman daha iyi olur bence.ellerine saglık.

    YanıtlaSil

Kahve Dükkanından Mutlu Ayrılın .