25 Eylül 2011 Pazar

YOĞURTLU İRMİK TATLISI


Baklava , şöbiyet , kadayıf , hatta kadayıf dolması, hanım göbeği falan değil !! Benim en sevdiğim şerbetli tatlı REVANİ...

Yani şimdi seviyorum diye en iyi yapabildiğim şerbetli tatlının revani olduğu düşüncesine kapılmayın. Ne münasebet ! Kim tutturabilmiş ki o  kıvamı ben tutturayım. Haksızlık da etmeyeyim kendime birkaç kez müthiş kabarmış , yumuşacık , düzgün dilimli revani yaptığım olmuştur. Ama bana göre riskli bir tatlı olduğu için misafire ikram zamanlarında revani yapmak fikrinden uzak duruyorum.

Diyelim ki akşam yemeği davetinize geleneksel birşeyler düşündünüz. Mesela Közlenmiş Patlıcanlı Karnıyarık , İzmir Köfte , Kağıt Kebabı , Mantı , Ezogelin Çorba , Tarhana Çorbası , Perde Pilavı , Meyhane Pilavı ya da bunun gibi şeyler işte. Bu yemeklerin ardından tatlı olarak Tiramisu , Elmalı İncirli Pasta veya Nutellalı Supangle ikram edecek değilsiniz herhalde ! E revani de tutar mı tutmaz mı endişesi var :
-Peki böyle durumlarda n'apıyoruz ?


+Hemen bir Leyla taktiği uyguluyoruz.
-Nedir o ?
+İşte bu ...  Kod Adı : ÇAKMA REVANİ

Bugünlerde gözüm hiçbir şerbetli tatlıyı görmek istemiyor. Hele yoğurtlu irmik tatlısını ASLA...Ramazan ayının 19 gününü Trabzon'da ailemizin yanında geçirdik. Ve ben o 19 günün 7sinde bu tatlıyı yaptım. İlk yaptığımdan 2 dilimi afiyetle yedim. Bir sonrakinde bir dilimle yetindim. Üçüncüsünün ucundan tadına baktım. Diğerlerinin şerbetini dökerken bile yüzümü başka taraflara çevirdim. Meğer sürekli aynı şeyi yapmak ne tiksindirici ne menem birşeymiş . Ha bunu bir de yiyenlere sorun. Geleceğim gün bile babam 'revani yapmadan mı gidiyosun?' diyordu. İnsaf , sıkılmadınız mı yahu :) Önümüzdeki 11 ay kendisinden yapmayı düşünmediğim için , geçmiş fotoğraflardan biriyle tarifi paylaşıp bu çakma revani macerasını sonlandırmak istiyorum.

Buyrun , revaniden daha hafif ve tehlikesiz bir tatlı hikayesi :

Kek İçin Malzemeler  (22x26 cmlik dikdörtgen kalıp) :

3 yumurta
1 çay bardağı şeker
3 çay bardağı un
3 çay bardağı irmik
3 çay bardağı yoğurt
1 çay bardağı sıvı yağ
1,5 paket kabartmatozu
2 paket vanilya
Yarım su bardağı ceviziçi

Şerbeti İçin:

4,5su bardağı su
3,5su bardağı şeker(isteğe göre yarım su bardağı kadar arttırılabilir)
Yarım tatlı kaşığı limon suyu

Üzeri İçin:

1 paket vanilyalı kremşanti
1 çay bardağı süt
Bütün ceviz

Yapılışı:
-Önce şeker ve suyu kaynatıp limon suyu ekleyereke şerbeti hazırlayın.
-Süt ve kremşantiyi iyice çırpıp buzdolabında 3-4dakika bekletin.Soğuyan kremşantiyi streçfilm üzerine spatula yardımıyla yayın. Dikdörtgen halini alarak ince bir kremşanti elde ettikten sonra yavaş yavaş kremşantinizi içe doğru sarıp bir rulo haline getirin.Buzluğa koyup birkaç saat bekletin.
-Yumurtaları şekerle birlikte beyazlaşıp köpürene dek çırpın.
-Yoğurdu,sıvıyağı ekleyip çırpmaya devam edin.
-Elenmiş un,irmik,kabartmatozu ve vanilyaları ekleyip tahta bir karış yardımıyla yavaşça sıvı karışıma yedirin.
-Yağlanıp un serpilmiş veya yağlı kağıt serilmiş kalıba hamuru boşaltın. Üzerine dövülmüş cevizleri dökün.
-180 derecede ısıtılmış fırında üstü pembeleşene dek pişirin.
-Fırından alır almaz üzerine hazırlanıp soğutulmuş şerbeti gezdirin.Tatlının her yerine şerbeti eşit olarak dökmeye özen gösterin.
-Tatlıyı sönmüş fırına tekrar koyup 5dakika şerbetini çekmesini sağlayın.
-Tatlı soğuyunca rulo halindeki kremşantinizi buzluktan çıkarıp ince dilimler halinde kesin ve her bir tatlı diliminin üzerine birer tane ekleyin.Üzerlerine bütün ceviz koyarak servis yapın.

NOT : Tatlıyı bir gece önceden hazırlarsanız, şerbeti tam çekmiş ve düzgün dilimler oluşturulabilir bir tatlı elde edersiniz.

LeylaK

Share This

Gez ve öğren !

26 yorum:

  1. Çok şık bir sunum olmuş,elinize sağlık.Bende revaniyi çok severim,ama bizim ailede abim dışında pek seven yok:))

    YanıtlaSil
  2. çok yumurtalı tatlıları sevmiyorum pek o açıdan revanide çok sevdiklerim kategorisinde değil ama bu fotoğraf öyle hoşki yorum yazmadan edemedim :)

    YanıtlaSil
  3. revani gibi tuttu, tutmadı derdi yok, arşivimde olması iyi oldu, ellerine sağlık leyla, teşekkürler.

    YanıtlaSil
  4. ama kopyalayamadım:(((( yazmak zorundayım şimdi:))

    YanıtlaSil
  5. bende çok severim revaniyi ama yoğurt tatlısına da bayılırım
    ellerine sağlık nefis görünüyor

    YanıtlaSil
  6. irmiksizini tercih ediyorum genelde ama kucuk bir dilim simdi kahvalti ustuen alabilirim;)
    Bu arada 4 4'luk bir etkinlik icin mimledim seni!
    http://lamamutfakta.blogspot.com/2011/09/4-tarif.html

    YanıtlaSil
  7. ohh ellerine sağlık canım bu günlerde tatlı krizlerim tavanda:)))sevgiler

    YanıtlaSil
  8. Çok güzel görünüyor,ellerine sağlık,sevgiler

    YanıtlaSil
  9. Denemek lazim.Ellerine saglik

    YanıtlaSil
  10. Karınca, sevmeyenler kendileri kaybeder :) Teşekkürler

    Gul/Inn teşekkürler , yediğim şeyde yumurta kokusunu ben de hiç sevmem, ama bunda koku yok :)

    Noblesse , kopyalamaya engel koymak bence tüm blog yazarlarının hakkı :) teşekkür ederim.

    Pastaneden , çok teşekkür ederim.

    LaMa , hemen şimdi bakıyorum :) teşekkürler.

    Anneanneninemekleri , çok teşekkürler.

    Aslı , umarım denersin. teşekkürler.

    YanıtlaSil
  11. Ellerine sağlık çok nefis görünüyor.Çok severim revaniyi.

    YanıtlaSil
  12. mmm:))
    ennfess bir görüntü:)
    nefasetinden hiç şüpheye düşürmüyor insanı....
    ellerinize sağlık...sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  13. Cok severim ama yumurta kokmayanini, genelde 5 ten az yumurta ile yapilmiyor, senin tarif harika, en kisa zamanda denemk isterim :))

    YanıtlaSil
  14. çocukluğumun tek sevdiğim tatlısı 1!
    hala Cafer Erola gittiğimde tek şey
    akide şekerleri
    ve revani
    ama yermiyim ? yok seyretmeyi seviyorum :=)
    *********
    ellerine sağlık sevgiler.

    BİR DUT MASALI

    YanıtlaSil
  15. hımmm. enfes gözüküyor. elinize sağlık. ne zaman yapıcaksınız bi daha:)

    YanıtlaSil
  16. ellerinize sağlık kahve almaya gelmiştim birde ttalı alayım bari...

    YanıtlaSil
  17. Süper düşünmüşsün..
    Hakikaten riske girmeye gerek yok.
    En güzeli bu tatlıyı yapmak.
    Ellerine sağlık canım.
    Nefiss görünüyor.

    YanıtlaSil
  18. yıllar oldu revani yapmayalı desem:)aslında doğru doğru düzgün bir tarif bulamadığımdan desem:)bunu kesin deneyeeğim,ellerine sağlık desem:))...Limon çiçekleri..

    YanıtlaSil
  19. pembekekik , birtutamkekik teşekkür ederim.

    Newyork'tan, evet az yumurtalı :) teşekkür ederim.

    birdutmasalı, senin tercihin de güzel.yani seyretmek ;)

    İbrahim Ortaç, isterseniz siz deneyin bir de biz görelim :)

    saniyesultan , afiyet olsun.

    Hayat Cafe , teşekkürler.

    Havva , mutlaka denemelisin :)

    YanıtlaSil
  20. Ellerinize sağlık sevmeyen yoktur heralde:)))

    YanıtlaSil
  21. merhaba,
    siteye bıraktığınız mesaj için çok teşekkür ederim.Benim de çocukluğumdan beri en sevdiğim tatlı revanidir. Ramazan bayramlarında bizim evde ve babaannemlerde hep baklava yapılırdı, ben de bayram tebriğine gittiğimiz akrabalarda revani olsun diye dua ederdim.Bayram revanilerini yapan fırıncıyı bile hatırlıyorum, dev gibi tabanı yuvarlak sanırım bakır bir tencerenin içinde o kadar yumurtayı elindeki bir çırpıcı ile kabartırdı. Revaniler süper kabarık olurdu, ben bir de üzerindeki kızarmış kabuğunu yemesini çok severdim. Canım ya, resmen o günleri hatırladım, senin de vaktini aldım. Kahve dükkanın çok şekermiş, kahve- pembe uyumunu severim. İnş. daha bol vakitte yine gelicem, tariflerini çok inceleyemedim. Sevgiler...

    YanıtlaSil
  22. Evatolyesi , sanırım öyle :) teşekkürler .

    Mine , anlattıkların harika, hele bakır tepsi ve üzeri kızarıp kabuk tutmuş revani gözümde canlandı da, müthiş...Beklerim :) Teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  23. Leyla'cim dun yaptim arkadasa giderken goturdum, cok guzel oldu, tesekkurler tarif icin :)

    YanıtlaSil
  24. New York'tan , beğenmene çok sevindim, diğer tariflere de beklerim :)

    YanıtlaSil
  25. denedik bunu arkada$imla...Hamile kendisi.
    Bayildii :)

    YanıtlaSil
  26. Aslı , inan çok sevindim :) arkadaşının içindeki ufak adama da (öyle diyesim geldi:)) şifa olsun inşallah ...

    YanıtlaSil

Kahve Dükkanından Mutlu Ayrılın .