12 Nisan 2010 Pazartesi

"ADINI SEN KOY" ÇİKOLATALI ELMA TOPLARI

    
     Bu topların hikayesi biraz karışık. Cenk 'ten aldığım kahveli kurabiye tarifini çok pişirip hüsrana uğrayınca ,bunları Pembe Düşbahçesi ' nin ADINI SEN KOY etkinliğinde kullanabilir bir halde getirmeye karar verdim.Etkinliğimiz muz,çikolata ve kahve kullanarak ortaya bir tarif çıkarmak üzerineydi.Bilmem kabul görür mü ama benim tarifimde ekstradan elma da mevcut :)) Cenk'in kahveli kurabiye tarifine buradan ulaşabilirsiniz. Olur da siz de benim gibi hüsrana uğrarsanız aşağıdaki adımları izleyerek ortaya bu tarifi çıkarabilirsiniz(Belirtmekte fayda var ben Cenk'in tarifindeki gibi fındık kullanmadım).Tabi bu tatlıyı muhakkak kurabiyeden yapmanız şart değil,bayat kek ve bisküvileri de kullanmanız mümkün.Çok lafa ne hacet,buyrun ; "fazlasıyla uydurma" olmasına rağmen güvenle deneyebileceğiniz hafif bir tatlı tarifi :
 
Malzemeler:
 
15 adet kurabiye,bisküvi veya bu miktara eş olabilecek derecede kek
1 su bardağı ceviz
3 adet orta boy elma
3 adet orta boy muz
160gr bitter çikolata
 
Yapılışı:
 
-Kurabiye(bisküvi)leri robotta çekin.Eğer kek kullanacaksanız elinizle ufalayın.
-Elmaların kabuklarını soyup rendeleyin.
-Cevizleri irice dövün.
-Elma,kurabiye ve cevizi yoğurup hafif ele yapışan kıvamda bir harç elde edin.
-Muzları dilimleyin(eğer birgün sonra servis yapmak için hazırlıyosanız muzlara limon suyuna yatırıp öyle kullanın).
-Her bir muz diliminin üzerine ceviz büyüklüğünde toplar hazırlayıp yerleştirin.
    

  
-Çikolatayı,içerisindeki suyu kaynayan bir kabın üzerine oturtacağınız cam kasede eritin.Daha önceki tariflerde de belirttiğimiz gibi çikolatayı mutlaka cam bir kasede ve kaynayan su buharında eritmeye dikkat edin.
-Erimiş çikolatayı topların üzerinde gezdirip ardından kürdanları yerleştirerek tatlıyı servise hazır hale getirin.
     
 

     
AFİYET OLSUN
     

Share This

Gez ve öğren !

8 yorum:

  1. Leylacığım canım ellerine sağlık...

    Canım sunum ve fikir süper muzların üzerinde çok şık olmuş canım katılım için teşekkür ediyorum ayrıca sevgiler...

    YanıtlaSil
  2. Teşekkürler canım,kolay gelsin sizlere,öpüyorum....

    YanıtlaSil
  3. Cikolatali hali bitirdi beniiiiii! NEfis gorunuyor valla, ellerine saglik.

    Katilim icinde cok tesekkur ediyorum.

    YanıtlaSil
  4. Rica ederim,ben bu güzel etkinlik için sizlere teşekkür ediyorum.sevgiler...

    YanıtlaSil
  5. Ellerinize saglik almanyadan kucak dolusu sevgi gönderiyorum sevgiler öptüm

    YanıtlaSil
  6. Biz de Almanya'ya gönderiyoruz.Teşekkürler,sevgiler....

    YanıtlaSil
  7. Merhabalar...

    Etkinliğimizde bizi yalnız bırakmadığınız için çok teşekkür ediyoruz...

    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  8. "Ey gençler topluluğu; sizden kim evlenmeye güç yetirirse evlensin. Zira evlenmek, gözü ve mahrem yeri en çok koruyandır. Kim de evlenmeye güç yetiremezse oruç tutsun. Zira oruç şehvetten uzaklaştırır, şehveti kırar." (Hadis-i Şerif, İbn-i Mesud)

    humeyraninyeri.blogspot.com

    gelibolu17.blogspot.com

    tarafından hazırlanan
    İSLAM'IN IŞIĞINDA
    isimli etkinliğimize vereceğiniz destekler için şimdiden çok teşekkürler.
    Biz düşündük ki, hepimiz sayfalarımızda
    "İslamda Aşk ve Evlilik"
    hakkında yazılar yazıp yayınlarsak, hem hep birlikte yeni ayetler, hadisler, dualar öğreniriz,
    hem de bilgilerimiz tazelenir.

    22 NİSAN-7 MAYIS
    tarihleri arasında
    humeyraninyeri.blogspot.com
    arkadaşımız ev sahibeliği yapacaktır.

    Sayfanızda yazınızı yayınlayıp başına
    -İslam'ın Işığında-
    hümeyra'ya haber verirseniz yazınızı zevkle sayfasında yayınlayacaktır.
    Ayrıca bu etkinliğe isteyen herkes katılabilir,
    davetiye götüremediğimiz arkadaşlarımız lütfen kusura bakmasınlar.
    Etkinliğimize herkes davetlidir...
    Sevgiler

    Not: Yazılarımızda kullandığımız ayet ve hadislerin kaynaklarını da yazarsak, çok daha güzel olur.

    YanıtlaSil

Kahve Dükkanından Mutlu Ayrılın .