30 Mayıs 2011 Pazartesi

NUTELLA SOSLU NİŞASTALI KURABİYE

çikolata soslu nişastalı kurabiye

Az kaldı , çok az kaldı , biraz daha gayret ....
Bunlar , her sabah uyandığımda içimden geçirdiğim ilk cümlecikler . Bir türlü ısınamayan havaya rağmen tatilin yaklaştığını , yaz mevsiminin tadını doya doya çıkaracağımızı hissedebiliyorum (Bastırması beklenen sıcaklarla beraber o da bizim canımızı çıkaracak tabi).

Geçirdiğimiz her bir gün , bizi 17 Haziran'da başlayacak yaz tatiline bir adım daha yaklaştırıyor. Ama bugünler öyle yoğun günler ki tatil hiç gelmeyecek gibi hissediyorum. Bir yandan da yaşadığımız yoğunluk için minnettarım , boş oturarak güzel geçecek günleri beklemek çok sıkıcı olurdu. Yani biz insanoğlu , hiç birşeyden memnun değiliz . Çalışsak kabahat , boş otursak kabahat :)

İşte birkaç hafta önce , yani daha az yoğun olduğum günlede bu kurabiyelerle uğraşmıştım. Çok lezzetli olunca  ikinci tepsiyi de yapmış , birkaç gün hiç sıkılmadan çay saatlerimi bu kurabiyelerle geçirmiştim. Tadında hiçbir değişiklik olmadan 3-4 gün nemsiz ortamda tazeliğini koruyor. Ama üzerinde nutella sosu olduğunu göz önünde bulundurursak 4 günden daha fazla bekletmemenin doğru olduğunu düşünüyorum. Esasında orjinal tarifte nutella sosu yoktu. Aralarına çikolata kreması sürülerek tüketilebileceği yazıyordu. Öyle olunca benim aklıma , nutellayı krema ile açıp soğutarak kurabiyeleri süslemek geldi. Sonuçta ortaya bu fotoğraflar çıktı. Nutella sosunu her türlü kurabiyede deneyebileceğimi düşünüyorum. Sadece kurabiye değil, dilimlenmiş kek ve browninin üzerinde de gayet hoş olacaktır.

Üzerindeki Nutella'nın ona katacağı tada ihtiyaç duymayacak kadar lezzetli bir kurabiye hikayesine buyrun :
Kaynak :  Çikolata Kavanozum

çikolata soslu nişastalı kurabiye

Malzemeler ( 35-adet)

250 gr  tereyağ
2 yumurta
3 su bardağı nişasta
1 su bardağı un
1 su bardağı toz şeker
1 paket kabartma tozu

Nutella Sosu :

2 yemek kaşığı nutella
1 tatlı kaşığı krema

Yapılışı :

-Yumurta ve yumuşamış tereyağını çırpın.
-Bu karışıma şekeri ekleyip birkaç dakika daha çırpın.
-Un,nişasta ve kabartmatozunu bir kaba eleyin. Bu karışımdan azar azar yumurta , tereyağı ve şeker karışımına ilave ederek yumuşak bir hamur oluşturun.
-Hamurudan ceviz büyüklüğünde parçalar koparıp yuvarlayın.
-170 derece ısıtılmış fırında 15-20 dakika pişirin. Pişince fırından çıkarıp soğumaya bırakın.

NUTELLALI SOS : 

-Nutellayı benmari usulü ile akışkan bir hal alana dek ısıtın.
-Eriyen Nutellaya kremayı ilave edip homojen olana dek karıştırın.
-Nutella sosunu serin bir yere alıp soğutun. 
-Soğuyan Nutellalı sosu sıkma torbasına alıp ince uç kullanarak kurabiyelerin üzerinde şekiller oluşturun. Bir buzdolabı poşetine sosu doldurup , poşetin ucunu iğneyle delerek de bu işlemi yapabilirsiniz.



Share This

Gez ve öğren !

12 yorum:

  1. canısı bunlara kurabiye deyip geçiştirmek içimden gelmiyor.günah yahu!Bunlar birer şaheser!Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  2. Maşaallah kurabiyeler pek kokoş olmuş:) eline sağlık canım çayın yanına ne güzel olur hımmm:) üzerine nutella süper fikir bayıldım
    sevgiler

    YanıtlaSil
  3. nişastalı kurabiyeler kurabiye ötesi oluyor zaten, ama görüntüsü benden aldı resmen ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  4. NASIL GÜZEL BİR GÖRÜNTÜ BÖYLE FOTOLARADA KURABİYELEREDE Bayıldım.
    Ellerine sağlık canım.

    YanıtlaSil
  5. Ellerinize sağlık, çok hoş görünüyor hele hele ilk resim.

    YanıtlaSil
  6. canım nişastalı kurabıyeyı hep yaparım ama bu şekılde nutella ile süslemedım hiç çok hoş olmuş,ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  7. görünü çok güzel bayıldım ellerine sağlık sevgiler:)

    YanıtlaSil
  8. Havva haklısın galiba :)
    Papatya , Suzan ,Aycan , Ecehan , Zeymuran , Aylin çok teşekkürler Nutella sosu fikrini beğenmenize sevindim. Sevgiler ...

    YanıtlaSil
  9. Ellerinize sağlık harika görünüyorlar kıyır kıyır omuşlardır sevgiler...

    YanıtlaSil
  10. Çok güzel görünüyorlar. Ben de çok severim nişastalı kurabiyeyi. Hemen yapcağım.
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  11. Çok güzeller ellerinize sağlık.Sizi izlemeye aldım bana da beklerim.sevgiler....

    YanıtlaSil
  12. Özgen - Pelin - sonu garanti tarifler - çok teşekkür ederim.

    YanıtlaSil

Kahve Dükkanından Mutlu Ayrılın .