10 Ekim 2011 Pazartesi

İlk Kez Deneyecekler İçin MARSHMALLOW'dan ŞEKER HAMURLU KURABİYE

İlk Kez Deneyecekler İçin MARSHMALLOW'dan ŞEKER HAMURLU KURABİYE

DİKKAT :  %100 Başarı için yazının tamamını okuyun. Her ayrıntı fotoğraflarla  net olarak anlatılmıştır !!!!

Bugün , onuncu ayın onuncu günü. Hatta birazdan saat onbuçuk olacak ve ben tıpkı şarkıdaki gibi mumlarımı yakacağım...Yani bir çoğunuz için sıradan birgün. Ama Feridun Düzağaç ve benim için  öyle değil ! Neden ? Dinlerken okumaya devam edin.


Şeker hamuru , bloglarda görüp keşfettiğimden beri "gıda boyası"ndan ötürü hep uzak durmaya çalıştığım bir lezzet. Bilirsiniz bloglarda bir yazar yeni bir tarif denerse çoğunlukla bu bir akım haline gelir ve ardı ardına herkes bu denemelerin peşine düşer. Bunun son örneğini yakın zamanda browni kurabiye ile yaşadığımızı düşünüyorum . Sanıyorum en az 10 blog yazarı arkadaşım birkaç gün içerisinde browni kurabiyelerle doldurmuş olmalılar mutfaklarını :)

Tıpkı bunun gibi bir akım da son zamanlarda marshmallow şekerlemelerin şeker hamuruna dönüştürülmesi konusunda yaşanıyor. Benim gözlemlediğim kadarıyla şimdiye dek 5 blogta bu denemenin izlenimleri paylaşıldı. Hepsini okudum ve anlatımlarından etkilenerek yapmaya karar verdim. Şeker hamurlarını oluştururken anlatımların ne kadar basit ve ayrıntısız kaldığını gördüm. O kadar çok talihsizlik yaşadım ki hiç bir blogta bunlardan söz edilmemişti. Az çok bilim ve besin kimyasından anlayan biri olarak , yaşadığım sorunların diğer deneyenler tarafından yaşanmamış olmasına imkan olmadığı sonucuna vardım. Üzgünüm ama bazı blog yazarı arkadaşlarım yaptıkları şeyin ne kadar ciddi olduklarının farkında değiller. Bir tarifi deneyip "çok güzel oldu süper oldu hadi siz de yapın" gibi süslü cümleler kurmanın profesyonellikle bir alakası yok. Ben profesyonelce hazırlanmış bir yazı olması için bu fotoğraflar ve tarif anlatımıyla iki gündür uğraşıyorum.

SONUÇ : MARSHMALLOWU ŞEKER HAMURUNA DÖNÜŞTÜRÜRKEN YAŞAYACAĞINIZ TÜM SORUNLARI, PÜF NOKTALARINI, HER BİR AYRINTIYI AÇIK ŞEKİLDE ANLATAN  BİR YAZI ..

İlk Kez Deneyecekler İçin MARSHMALLOW'dan ŞEKER HAMURLU KURABİYE

Şeker hamurunu butik pasta malzemeleri satan yerlerden hazır almanız veya tüm malzemelerini temin edip evde kendiniz yapmanız mümkün. Benim gibi küçük bir ilçede yaşayanlar bunların hiçbirine ulaşamıyor maalesef ! Benim durumumda olanların püf noktalarına dikkat ettikleri sürece başarısız olmalarına imkan olmayan bir "şeker hamuruna dönüşüm" hikayesi bu. Keyifle okuyun :

Malzemeler (Ortalama 30-40 adet kurabiye süsleyecek kadar şeker hamuru için) :

145 grlık 2 paket Haribo Marsmallow Şeker
850-900 gr pudra şekeri
3 yemek kaşığı su

Streç filme sarmadan önce dışına bulamak için 2 çay kaşığı yumuşamış margarin (streç filme yapışmasını önlüyor)

Yapılışı :

-İlk olarak 145 grlık iki paket marsmallow şekeri paketlerini açıp pembe ve beyazları birbirinden ayırın. Böylece beyaz ve pembe olmak üzere iki adet şeker hamuru elde edeceğiz. Benim açtığım paketlerden 29 pembe 39 beyaz şeker çıktı.


-Pudra şekerini 250 grlık paketler halinde alın. Her üç paketin de ağzını keserek açın ve hazır bulundurun. Çünkü yoğururken eliniz yapış yapış olacağı için bol pudra şekerine ihtiyacınız olacak.
-Şekerleri benmari eritmek için bir sistem kurun. Şekerlerin önce birini eritip hamur haline getirin sonra diğerine geçin. İkisi için ayrı sistem kurmanıza gerek yok. Ben mari için ; bir tencereye yarıya kadar kaynar su doldurup ocağa alın. Üzerine tam oturacak geniş , cam bir kase koyun. DİKKAT : Kaynayan su değil su buharı cam kasenin tabanına değmelidir. Aksi taktirde şeker hamurunun yapısı bozulur ve şekil almaz.
-Pembe şekerleri (29 adet) oluşturduğunuz benmari sistemdeki cam kasenin içine atıp, ocağın ateşini yüksek seviyede tutun ki su kaynamaya devam etsin. Ortalama 7 dakika sonra şeker hamurlarının sakızlaşmaya başladığını göreceksiniz. Erime başladığında metal bir kaşıkla (ısıyı ilettiği için) şeker hamurlarını yavaş yavaş ezerek sürekli cam kasenin tabanında tutmaya çalışın (daha çabuk erimesi için). 15 dakika sonra aşağıdaki fotoğrafta bulunan görüntüye ulaşmış olacaktır şekerleriniz. Isınızın durumuna göre sizin şekeleriniz 1-2 dakika daha önce veya daha sonra şekle girebilir.


-İçine yeterli miktarda pudra şekeri eklemeden önce şeker hamuruna dokunursanız ne olur ?


-Eriyen şeker tam bir sakız kıvamında olduğu için dokunduğunuz anda yapış yapış bir hal alıyor. Zira ben komple elimi soktum ve şekerin ziyan olmaması için elimi yıkayarak değil pudra şekeriyle hamuru ovuşturarak elimden çıkarmayı başardım.
-Şekerin içine 1 yemek kaşığı su ve 250grlık pudra şekerinin yarısını boşaltıp kaşıkla karıştırarak elinizden geldiğinde pudra şekeriyle erimiş şekerin bütünleşmesini sağlayın. Kaşıkla çeviremeyeceğiniz duruma geldiğinde şeker hamurunu pudra şekeri serpilmiş tezgaha tek elinizle alıp yoğurmaya başlayın. Bu aşamaya kadar 250lık pudra şekerini bitirmiş olmalısınız ve hala şeker hamuru elinize yapış yapış geliyor olmalı. Yaklaşık 100gr daha eklemeyi kaldırabilir. Azar azar ilave ederek elinize daha az yapışan bir hamur oluşturun. Tamamen elinizden kopmasını beklemeyin . Eğer tamamen yapışmayacak bir hamur yapmaya kalkarsanız asla merdaneyle açılamayan, oldukça sert ve bir işinize yaramayacak bir hamur elde edersiniz.
-Şeker hamurunuz elinize hafif yapışır bir hal aldığında top haline getirin, her yerine yumuşamış margarin sürüp streç filme sarın. Oda ısısında 24 saat bekletin. Hemen kullanmayın.
-Beyaz şeker (39 adet) için de aynı işlemi uygulayın. Dilerseniz kullandığınız cam kasenin aynısını 5dk sıcak suda beklettikten sonra yıkayıp kurulayın ve benmari sisteme oturtun.
-Beyaz şekerlerin sayısı daha fazla olduğu için içine alacağı pudra şekeri miktarı da daha fazla olacaktır.Hazırda iki adet 250 grlık pudra şekeri bekletin.
-Aynı şekilde beyaz şekerleri eritip su ve 250 gr pudra şekeri ekleyip kaşıkla şekere yedirin.
-Tezgahın üzerine bolca pudra şekeri serpip hamuru azar azar pudra şekeri ilave ederek yoğurmaya başlayın. Beyaz şekerlere yaklaşık 500gr pudra şekeri eklemeniz gerekebilir. Hepsini birden eklemeyin. 
-İlkinden daha tecrübeli olacağınız için bu şeker hamurunu oluştururken daha az yorulacaksınızdır. Şeker hamurunun etrafını yumuşamış margarinle yağlayıp streç filme sararak oda ısısında 24 saat bekletin.

ŞEKER HAMURU İÇİN KURABİYE YAPIMI

Ben başarılı bir blog yazarı arkadaşımın kurabiye tarifini denedim. Yalnızca şeker hamuru için değil başlı başına yenmek için de yapılabilecek çok lezzetli bir kurabiye tarifi olduğunu söylyebilirim. Yarısını şeker hamuruyla kaplayamadan yedik zaten :)

Malzemeler (37 adet)
(Kaynak : Hayatın Tatları )

250 gr margarin
1 su bardağı pudra şekeri
1/2 su bardağı mısır nişastası
1 adet yumurta
1 tatlı kaşığı zencefil
1 çay kaşığı karbonat
1 çay kaşığı tarçın
1 paket vanilya
4 su bardağı un
Bir çimdik tuz

Yapılışı :

-Margarini eritin ve ılıtın. 
-Derin bir kaba pudra şekeri ve ılıttığınız yağı ilave edip elinizle çırpın.  
-Yumurta, zencefil, vanilya ve tarçını da ekleyip  iyice karıştırın.  
-Unun yarısını , nişastayı , karbonat ve tuzu eleyip  bu karışıma katın ve yoğurun.  
-Kalan  unu da azar azar ilave ederek yoğurmaya devam edin. 
-Orta sertlikte bir hamur elde edince streç filme sarıp 30 dakika buzdolabında dinlendirin. 
-Hamuru merdaneyle yarım cm. kalınlığında açıp  istediğiniz kalıplarla kesin. Hamuru yağlı kağıt arasında açarsanız pürüssüz kıvamda bir görüntü elde edersiniz. Kestiğiniz şekillerin üzerinde çatalla delikler açın.
-180 derecede ısıtılmış fırında  20-25 dakika arası pişirin.
  

BİR GÜN SONRA  :  

-Şeker hamurlarınızı pudra şekeri serpili tezgahta veya pudra şekeri serpili yağlı kağıt arasında incecik açın. -Aynı kalıplarla şeker hamurunu kesin. Kurabiyelerin üzerine bıçağın ucuyla bal sürün (şeker hamuruna yapışmasını sağlamak için). Kestiğiniz hamurları balı üstüne yapıştırın.


 -Diğer renk hamurla hayal gücünüzü kullanarak şekiller kesip kurabiyeleri süsleyin.Ben bu aşamada kurabiye kalıbı dışında hiç bir kalıp kullanmadım. Her şeyi elinizle şekillendirerek yapabilirsiniz .


Ben şeker hamurunu kullanarak biraz kendimi anlattım :) Şöyle ki ;

İlk Kez Deneyecekler İçin MARSHMALLOW'dan ŞEKER HAMURLU KURABİYE

Leyla , aşkı ve aşkını sever ...


Leyla , fotoğraf makinelerini , fotoğraf çekmeyi , fotoğraf çektirmeyi sever ...


Leyla , modaya düşkündür , özellikle topuklu ayakkabılara bayılır ...


Leyla , müziksiz yaşayamaz , rock tutkunudur...


Leyla , her türlü süslü takıyı sever , yüzüklere bayılır...
 

Leyla , mevsimlerden en çok ilk baharı sever...
 

Leyla'nın , öyle bir kelebek , tavşan tutkusu falan yoktur, kalıp vardı o yüzden yaptı ... :) O yılan sever...
 

Leyla , kahve , muffın , cupcake canavarıdır ...
 

 Leyla'nın en sevdiği şey , ortaya çıkardıklarının sınırsız sayıda fotoğrafını çekmektir...
 

Hatta bazen abartır...


Leyla , yaylasıın çam ormanlarına bayılır , hatta olsa güzel bir kozalak bile yapabilirdi...
 

Leyla , paylaşmayı sever , hırsızlıktan nefret eder , link vererek paylaşımları kullanabileceğinizi düşünerek sizi şeker hamuru deneyimlerinizle başbaşa bırakır. Bu arada hala Feridun Düzaçağaç'ı dinliyorsunuz değil mi ??

LeylaK

Share This

Gez ve öğren !

228 yorum:

  1. hayran kaldım.. emeğine, özenine, tümüne.. ellerine sağlık:)

    YanıtlaSil
  2. ellerine sağlık anlatımın çok iyi olmuş...kurabişler süper....

    YanıtlaSil
  3. Hiiii bunlar yenmez ki!! İnsan kıyamaz bunları yemeye.. Ellerinize sağlık.. Harika olmuşlar..

    YanıtlaSil
  4. uzun zamandır bu kadar zevkli bir yazı okumamıştım...
    sık kullanılanlara kaydettim sık sık okuyup o cesareti bulduğumda ben de yapacağım:))
    deniz-kalpkurabiye

    YanıtlaSil
  5. Baştan sona keyifle ve tarifide yazarak okudum. Bir blog arkadaşım yapmıştı, o günden beri denemeyi düşünüyordum ama şimdi bu tarifi görünce mutlaka yapmalıyım dedim. O kadar ayrıntılı ve fotografları o kadar ustalıkla kullanarak anlatmışsınızki, sanki yapabilirim gibi geldi.

    Hem anlatım hemde fotolar için kendi adıma çok tsk ediyorum. Ellerinize emeginize saglık :) tskler..

    YanıtlaSil
  6. Bu şeker hamuru meselesiyle ben pek ilgilenmedim ama bizim yakın arkadaşımız 'pie butik kurabiye' pek güzel, aynı senin yaptıkların gibi yapıyor hatta sipariş çalışıyor. Ama Feridun Düzağaç'a bayılırım Leylacım..Hele 'Ben kısaca F.D' diyen şu şarkısına:)) Paylaşımın için sağol, kurabiyeler de süper görünüyor, ellerine sağlık arkadaşım..İyi geceler..

    YanıtlaSil
  7. Müminecim, Deli Annem ... teşekkür ederim, senin okuman benim için daha büyük mutluluk.

    Lezzet Sarayı, teşekkürler.

    Prenses Masalı, teşekkürler.

    Deniz, senin yapabileceğine hiç şüphem yok :)

    Aslıcığımmm, çok teşekkür ederim senin yorumların çok hoş :) mutlaka çok güzel olacaktır.

    YanıtlaSil
  8. Harika bir anlatım olmuş. Çokta gerçekçi, samimi. Tecrübeleriniz için de teşekkürler.
    Bende moda olan tariflerden uzak kalmaya çalışıyorum, eğer hepimiz aynı şeyi yapıp, paylaşırsak , yaratıcılık biter gibi geliyor. Umarım tekrar yapmamaya sadık kalabilirim.
    sevgiyle kalın

    YanıtlaSil
  9. bende yazınızı zevkle okudum şeker hamuru hiç denemedim ama sizin tarifinizle mutlaka deneyeceğim. bende yeni bir blog kurdum sizide oraya bekliyorum http://reyhankokulu.blogspot.com/ sevgiler... (bu arada okurken de feridun düzağaç dinledim)

    YanıtlaSil
  10. Ellerine saglik Leylacigim... Cok detayli ve akici anlatmissin... Isteyen herkesin, kesinlikle bu anlatimindan sonra yapabileceklerine kalpten inaniyorum... Birseyi eger bir kiss basarmissa, bu herkes yapabilir demektir.... Kimsenin, kimseden ne bir eksigi, ne bir fazlasi var. Bu olay sadece denemeler ile ilgili... Ne kadar cok deneme yaparsak, basarmak istedigimiz herhangi bir seyin üzerinde, o kadar basarili oluruz... (ne cok yazdim degil mi..::)) Tamam kactim... Sevgilerimle,

    YanıtlaSil
  11. Canım ellerine sağlık kurabiyelerin yapımını ve kendini çok güzel anlatmışsın bayağı uğraşmışsın sevgilerimle...
    mutfakta1inci

    YanıtlaSil
  12. Ihlamurcum, çok haklısın, farklı şeyler denemek gerek :) teşekkürler.

    Şehrinaz, teşekkür ederim F.Dsiz olmaz :) Bloğuna mutlaka uğrayacağım.

    Münster, uzun ama faydalı :) çok teşekkür ederim, çok haklısın mutlaka başarı denemelerle gelir.

    mutfakta1inci, anlaşılmak güzel şey :) teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  13. Serap, şimdiye dek ben de hep uzak durdum ama baskılara dayanamadım :) F.D için de teşekkürler :) Öperim seni hoşçakal....

    YanıtlaSil
  14. Merhabalar,

    Gerçekten çok güzel detaylı bir anlatım olmuş..
    Birbirinden güzel kurabiyeler yapmışsınız :)
    Kahvenin yanında muhteşemdir afiyet olsun :)

    Ben de kesinlikle beğenmediğim bir tarifi bloguma koymuyorum..
    Harika muhteşem adı altında denediğim çoğu tariften memnun kalmadım :(
    Hayat paylaştıkça güzel diyorum :)
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  15. çok güzel bir yazı ve anlatım olmuş gerçekten,bende merak saldım ve marsmallow kullanarak yapıyorum kurabiye ve pastalarımı, böyle detaylı bir anlatım düşünüyordum bende ama bu kadar başarılı bir anlatımdan sonra kendim yazmayıp sizin linkinizi vermek istiyorum izninizle, kurabiyeler harika olmuşlar ellerinize sağlık sevgiler...

    YanıtlaSil
  16. Leylacım çok güzel anlatmışsın marsmallow dan hiç yapmadım şeker hamurunu ama anlatım,fotolar harika
    kurabiyeler çok güzel olmuş bana sorarsan asıl yetenek kalıp kullanmadan yaratıcılıkla süslemek kurabiyeleri ki o da sende var ben çok beğendim ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  17. Leylecığım merhaba öncelikle bloğuma yazdığın güzel yorumlar için teşekkür ederim. Bilgisayarımda ki bir problem yüzünden senin ve bir çok arkadaşın bloğuna izleyici olamıyorum ancak sık kullanılanlara ekledim. Şeker hamurunu hep merak edip cesaret edemeyenlerdendim. Adım adım tarifin harika olmuş not ettim emeklerine sağlık sevgiler mine miskokulu lezzetler

    YanıtlaSil
  18. Çok güzel ve faydalı bir yazı olmuş.

    Dediğin gibi herkes özenli olmuyor, o püf noktaları öyle önemliki !Ben de evde marşmelo yapmaya çalışmıştımb iyice okuduğumu sanmıştım,tüm aşamalara uymama rağmen akışkan ve hiç toplanmayan bi şekerim olmuştu.çok şükür tadı güzeldi:)

    Ben bazen şeye gülüyorum; biz eskilerin bir kaç sene önce yapıp kenara koydukları şimdilerde yeniler tarafından tekrar gündeme getiriliyor ve dediğin gibi bir anda beş on kişi yapmaya başlıyor. Fakat bunu ilk yapan kendi buluşu gibi yayınlıyor:) Komik oluyor gerçekten. Neyse :)

    YanıtlaSil
  19. Canım süpersin !
    Öyle güzel anlatmışsın kii,yapmak isteyenler için çok faydalı olacak bu tarifin..
    Öyle güzeller kii bakmaya doyamadım..
    Ellerine sağlık.
    Kocaman sevgiler.

    YanıtlaSil
  20. Fotograflar harika...Zor i$ bu $eker hamuru.Bir kere pasta icin hazirlami$tim bu $ekerlerden.Anlattigin gibi.Emegine saglik cok düzgün ve leziz görünüyorlar.

    YanıtlaSil
  21. Elinize kolunuza sağlık !
    Gecenin bu saatinde keyifle okudum. En kısa zamanda da deneyeceğim. (:

    YanıtlaSil
  22. vayy harika olmuş, benim hiç yeteneğim yok hamur işine olsa hemen denerdim :( ama yaptıklarınıza bayıldımm ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  23. Canım günaydın kurabiyeler harika renk tonlarına bayıldım.Ellerine,emeğine sağlık sevgiler.

    YanıtlaSil
  24. nasıl güzeller bunlar böyle. tek tek nasılda uğraşmışsın. ellerine sağlık. afiyetler olsun :)

    YanıtlaSil
  25. Vijdan , teşekkür ederim sana katılıyorum :)

    Suzan, teşekkğr ederim kullanabilirsin tabiki :)

    Pastaneden, teşekkür ederim güzel yorumun için :)

    YanıtlaSil
  26. bende küçük bir ilçede yaşadığım için hiç denemedim ama bu ilginç geldi dorusu.ellerine sağlık canım.harika görünüyorlar.pembe pembe.öpüyorum.

    YanıtlaSil
  27. canım ne güzel anlatmışsın işte böyle ayrıntılı tarıflerı sevıyorum uygulaması daha kolay oluyor çok güzel ve başarılı olmuşlar bu arada meslektaşmışız :)ne güzel.ellerıne sağlık

    YanıtlaSil
  28. canım öyle güzel bir anlatım olmuş ki bir daha senin tarifinle yapasım geldi. Bende Şeker hamuru tarifini üstünkörü yazıp geçmek istemedim. Aynen dediğin gibi bir sürü eksiklikler ile karşılaştım ve bunları ancak bir kez daha yaparken tek tek fotograflayarak yazmanın doğru olacağını düşündüm. Ayrıca beni başarı bulduğunu yazman inan ki beni çok mutlu etti (acayip duygulandım) fakat öyle çok başarılı tariflerim falan yok benim. İyi bir kopyacıyım. Çok fazla bloglarda dolaşıp notlar alıyorum yoksa öyle fazla bir maharetim yeteneğim yok. Hele senin şu kurabiyelerinden sonra.. hepside birbirinden güzel olmuş. ellerine sağlık. Bu arada zencefilli kurabiye benim tarif defterimden ama daha önce kimden gördüm yazdım hiç bilmiyorum. Ama dediğin gibi çok başarılı bir tarif. benim kızım şeker hamuru olmdan daha çok seviyor bu kurabiyeleri :)

    YanıtlaSil
  29. Mine - Papatya Prenses - Hayat Cafe - Aslı - Weba - Dürri Yekta - Derya - Seda öyle güzel yorumlar yazmışsınız ki okurken çok mutlu oldum. iyiki bu tarifi denemiş ve anlatmışım :) teşekkürler.

    YanıtlaSil
  30. çok merak ettiğim bir şeydi bu..ellerine sağlık...notlarımı almalıyım:)

    YanıtlaSil
  31. çok tatlılar insan yemeye kıyamaz ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  32. çok güzel bir yazı olmuş....herhangi bir tarifin tutup tutmadığı ile ilgili gerçek düşüncelerini yazsalar herkes daha dikkatli olur ...blog sahibi olmayıpta denemek isteyen arkadaşlarda sorun yaşamamış olur....seninde belirttiğin gibi gerçekler yazılmalı çok güzel oldu deyip kısa kesilmemeli...ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  33. Merhaba; ne zamandır gelecem bir türlü olmadı tarifleriniz çok detaylı, ellerinize sağlık, takibe aldım.sevgilerrr..

    YanıtlaSil
  34. hep denemek istedigim ve çeşitli sebepler bularak kendimi vazgeçirdigim bir tarif.ama bu sefer seninle anlataımınla deneyecegim.ellerine saglık.

    YanıtlaSil
  35. sevda - zeymuran , mutlaka denemelisiniz :)

    Hayatın Tatları, ne kadar güzel bir yorum bu :) teşekkür ederim, evet kurabiye harikaaa.

    coco-jelly, sen kesinlikle denemelisin tam sana göre :)

    leda, teşekkürler.

    disal, aynen söylediğin gibi maalesef kimse dikkat etmiyor.teşekkürler.

    annemineli, teşekkür ederim.

    Eylem, bu kez denemelisin :) teşekkürler.

    YanıtlaSil
  36. harika bir anlatım olmuş kurabiyelerde çok güzel görünüyor ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  37. dilek hanımın mutfağı resim resim ayrıntılı anlatmanız çok güzel olmuş , yaa kıyamaz bunları yemeye en iyisi kurutup saklamak:D ellerine sağlık selamlar öpüyorum.

    YanıtlaSil
  38. Aylin, teşekkürler.

    Dilek, teşekkür ederim, keşke saklayabilsek :)

    YanıtlaSil
  39. Leyla,

    Şarkıdan anladığım kadarı ile doğumgünün. Nice senelere.

    Yaptıklarına inanamıyorum. Ellerine sağlık.

    Sefil marshmallow ları hiç sevmem ben. Amma ne işlere yaramışlar, pes.

    Paketin içinden çıkan pembe ve beyazları saymanda çok hoş. Güldüm ben çok.

    Öperim çokcana.
    Şaşkın anne Çiğdem

    YanıtlaSil
  40. Canım,
    yazını öylesin zevkle okudum ki. Gösterdiğin çabaya ve emeğe saygı duydum. Gerçekten yapmak isteyenler için ne güzel adım adım olmuş.
    Fotoğraflardan gözümü alamadım. Her biri ayrı güzellikte olmuş. Bende denemeyi çok isteyenlerdenim ama hiç cesaret edemedim, sadece bu güzellikleri zevkle seyrediyorum.
    Ellerine sağlık.
    Sevgiyle kal.

    YanıtlaSil
  41. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  42. Bu zevkli çalışmayı en ince detayına kadar paylaşmışsınız, teşekkür ederim. Lezzeti de eminim bir o kadar güzel.
    Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  43. Çok şirin olmuşlar eline sağlık. Marşmelova bayılıyorum zaten şeker hamuru olarak tadı da harikadır.

    YanıtlaSil
  44. Çiğdem, pudra şekeri miktarını ayarlayabilmek için saydım canımcım :) teşekküre derim.

    Bülbülünyeri, teşekkür ederim.

    Ahu, hımm yanınızda bir çocukla eritmesi çokzor olur evet :)

    Sare, teşekkürler

    İrem, çok teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  45. Bayıldım bayıldım.. Her fotoğrafa, her cümleye.. Ne kadar güzel bir post olmuş..
    Ben hiç marshmallowla şeker hamuru yapmadım ama hep merak ederim.
    Maalesef mutfakta her denediğimiz tarif harika sonuçlar vermiyor. Bazen çok basit şeylerde bile sorun yaşıyoruz. Ama böyle güzel anlatılırsa herkes başarılı olur bence. Ellerine, emeklerine sağlık Leylacım.

    Sevgiler..

    YanıtlaSil
  46. canım yüreğine sağlık

    YanıtlaSil
  47. ben de hep çekinmişimdir doğrusu.anlatılanlarda bir eksiklik olduğunu.işte bu dedim.harikadan da harika anlatmışsın.tebrikler...hem şık,hem değişik hem de süper açıklayıcı anlatmışsın..sana kocaman sevgilerimi yolluyorum arkadaşım.

    YanıtlaSil
  48. Hülya, evet bazen öyle oluyor. teşekkür ederim :)

    Gülten anne, teşekkürler.

    Defne, teşekkür ederim ne mutlu bana o zaman :)

    YanıtlaSil
  49. leylacım bildiğini saklamadan eksiksiz anlatmak paylaşmak herkesin maalesef yap(a)madığı bir erdem,teşekkürler,sevgiler
    susamcorekotu

    YanıtlaSil
  50. Sevgili Leyla,
    Bu sevimli ve içinde çok güzel yiyeceklerle dolu kahve dükkanını ilk ziyaretim.
    Dükkanda uzun süre ve dikkatlice gezindikten sonra sahibiyle de tanışmış olmaktan çok mutluluk duydum.
    Sohbet ve samimiyet buraya daha sık geleceğimin habercisi.
    Herşey için ellerinize emeklerinize sağlık.
    Çok sevgi ve selamlar

    YanıtlaSil
  51. yorum yazıyorum ama gönderildi raporu gelmiyor bir türlü ve deli oluyorum sevgili Leyla,
    :)

    bu yorumu adsız olarak gönderiyorum.

    sehvalozel.blogspot.com

    sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  52. ve kahve dukkanına yakısır enfess goruntuler...canım yıne soylenecek soz bırakmamıssın....
    ben zaten hazır ş.hamurunun tadını hıc sevmıyorum şansa benim mınnoslarda sevmıyor...sadece benım yaptıklarımı yerler....senınkıler ve anlatımın tam arsıvlık olmus..emegıne saglıkk

    zeynep-marıfetellerımızde

    YanıtlaSil
  53. Şeker hamuru lezzet olarak hiç beğenmediğim bir tad o yüzdende hiç denemedim ama marsmallowlu kurabiye deniyebilirim ellerine sağlık canım sevgilerimle:)

    YanıtlaSil
  54. yoncalı olanını ben istiyorum lütfen :))yorum şeklini değiştirebilirmisin rica etsem lüttffeeenn çünkü bu yorum şekliyle ismimle yorum yapamıyorum :) ben tinker

    YanıtlaSil
  55. Arkadaşım selamlar,çok güzel anlatmışsın,yazan ellerine sağlık canım,çok da güzel görünüyorlar ben denemiştim bir kez ama istediğim gibi olmamıştı.Birde senin tarifinle deneyeceğim.
    Ellerine sağlık.nursen-yemek.blogspot.com
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  56. susamçörekotu, haklısın :) teşekkürler.

    Işılca Tatlar, çok mutlu oldum o zaman :)teşekkürler

    Sehval, birkaç kişiden daha böyle bir sorun duydum ama neden kaynaklanıyor bilemiyorum:( teşekkürler

    Zeynep, teşekkür ederim,öperim minnoşları:)

    evatolyesi, teşekkür ederim :)

    heyy Tinker, diğer yorum şekillerinde de çok sorun yaşadım napıcam bilemiyorum:)

    Nursen, teşekkür ederimm

    YanıtlaSil
  57. Leyla`cım seni gercekten ayakta alkışlıyorum. Bu kadar ugraşman için bu kadar harika fikir için. eline saglık canım çok güzel olmuş. Marshmallo çok seviyoruz ailece. Ama böyle olacagını hiç düşünmedim.
    Şeker hamurlu bir yiyecek hiç yemedim daha dogrusu denk gelmedi yemedim. Tariflere bakarken yok bunu yiyemem diyorum.
    Merak etmiyorda değilim. Ne gelirse meraktan gelirden de korkuyorum..)))
    İyi günler canım kolay gelsin. Çok ugraşmışsın
    Şarkı da güzel. Dediğin gibi yaptım şarkı eşliğinde okudum tarifi.

    YanıtlaSil
  58. ELLERİNE SAĞLIK,NE GÜZEL AYRINTILI ANLATMIŞSIN,ZİRA BEN BLOG KURMADAN ÖNCE BİR ÇOK BLOGDAN ALDIĞIM TARİFLERİN SONUCU FİYASKO OLUYORDU VE ÇOK KIZIYORDUM AMA İYİ NİYETİMDENMİDİR NEDİR O BLOĞA OLUMSUZ BİR YORUMDA BIRAKMAZDIM,BU NEDENLE BENDE HERŞEYİ ANLATILMASI GEREKEN ŞEKİLDE ANLATIYORUM.BENDE YENİ BAŞLADIM ŞEKER HAMURU KURABİYE YAPMAYA AMA MARSMALLOW LA HİÇ DENEMEDİM,BAKARSIN BU ANLATIMDAN SONRA BENDE DENERİM,SEVGİLER..

    YanıtlaSil
  59. Öyle bakip durma, mutfaga gir yap diyorsun yani. Cok tatlilar hepsi de. Ellerine saglik. Sevgiler...

    YanıtlaSil
  60. Benim de hep niyetlenip de bir türlü deneyemediğim bir şeydir bu...ama sen o kadar güzel anlatmışsın ki en kısa zamanda ben de deneyeceğim, bu arada sitene,fotoğraflara ve anlatımına bayıldım :) FD için de ayrıca teşekkürler...

    YanıtlaSil
  61. ellerinize sağlık bende çok denemek istiyorum ama bi cesaret edemedim pek beğendim..sevgiler

    YanıtlaSil
  62. gerçekten de süper anlatmışın, teşekkürler !!

    YanıtlaSil
  63. Marshmallowdan seker hamuru denemek istiyordum ne zamandan beri ama Türkiye'den almaya unutmusum. Buradakilerde de domuz jelatini kullanildigindan alamiyorum. Neyse, insallah bir dahaki tatilde alip denerim artik. Ellerinize saglik, anlatim icin de tesekkürler.

    YanıtlaSil
  64. Mutfak Dili,haklısın ne gelirse meraktan :)teşekkür ederim.

    Reyhan,keşke herkes bizim kadar titiz olsa...teşekküler :)

    Nesrin,aynen öyle diyorum:)e hadi...teşekkürler.

    Pınar,ben de FD yi dinlediğin için teşekkür ederim:)

    Asuman,teşekkürler.

    Buket,teşekkürler.

    Kızılcıkşurubu,bir dahaki sefere artık.teşekkürler.

    YanıtlaSil
  65. Merhaba harika bayan:) Bu ne enfes tatlarla dolu bir blog ellerine emeğine sağlık. Şöyle bir gezindim her 2 tariften birini bunu yapacağım bunu da bunu da dedim:) Şu 158 kez yaptığın bademli kurabiyeler ve unlu irmik helvası ayy yok yok ben burada fazla durmamalıyım:)) süpersin tariflerini yapınca söylerim seni izlemeye aldım harika bayan... kocaman sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  66. Ben de denedim şeker hamuru gayet güzel oldu fakat gıda boyasını biraz fazla karırınca pek hoş renk çıkmadı ortaya neyse buna deneme dedim en kısa zamanda tekrar deniyeceğim umarım seninkiler kadar şık yapabilirim ellerine sağlık........

    YanıtlaSil
  67. Eminim bu işi yaparken çok eğlenmişsindir!

    YanıtlaSil
  68. Banu, bu keyif dolu yorum için çok teşekkürler :) fikirlerini bekliyorum.

    Yıldız, teşekkür ederim. başarılar.

    Tijen, evet çok eğleneliydi.

    YanıtlaSil
  69. inanın ben leylayı çok sevdim:)

    YanıtlaSil
  70. senin adın hamarat leyla olsun bu kadar uğraşa ben dayanamam gibi geldi ama sonuçlarına bakıncada yapasım geldi.. hepsi o kadar güzel hatta şahane olmuşki ne diyeyim bilemedim. maşallah demek gerek nazar olmasın demek gerek.. canım içten yazın için yüreğine kalemine sağlık. kocaman mucklar yolladım baka kelebeklerin yanındalarrr..

    YanıtlaSil
  71. Bellinda - teşekkürler :)

    Şükran - teşekkür ederim güzel sözleriniz için :)

    YanıtlaSil
  72. Merhaba elinize saglik, guzel gorunuyorlar, bende deneyecegim. Fakat kurabiye tarifinde margarini eritin diyor, malzeme listesinde ise margarin olcusunu goremedim. benmi goremiyorum acaba ? siz margarin mi tereyagi mi kullandiniz ? tsk ederim

    YanıtlaSil
  73. Çok detaylı olarak anlatmışsınız..Mutlaka deneyecegim..Sevgiyle kalın.Aida

    YanıtlaSil
  74. Mutfakla aram iyi değil, o yüzden özellikle denenmiş, ayrıntılı ve "dürüst" tarifler ararım hep. Bu yazınızda bahsettiğiniz o "püf noktalarının,karşılaşılan aksiliklerin vb." yazılmaması olaylarına ben de denk geldiğim için biliyorum, bu yüzden tebrikler ve teşekkürler :) N.Narda

    YanıtlaSil
  75. Adsız - malzeme listesinin sonunda 4. sırada margarinin miktarı yazıyor. ayrıca streç filme sarılmadan önce üzerine bulamak için diye not düşülmüş. bir aksaklık yok yani :) margarin hamur oluştuktan sonra etrafına sürülüyor yalnızca.ilginiz için teşekkürler.

    Aida - teşekkürler.

    Narda - bu yüzden dikkat etmeye çalışıyorum.teşekkürler.

    YanıtlaSil
  76. Merhaba Leyla Hanım çok haklısınız. Keşke üşengeçlik etmeyip ilk denememden önce sizin püf noktalarınızı okumuş olsaydım. Ben elime yapışmayacak bir hamur elde etmem gerektiğini sanmıştım (diğer tariflerden). Bu sebepten eklediğim pudra şekeri fazla geldi ve sert bir hamur oldu. Ziyan olmasın diye kan ter içinde kalıp açmayı başardım ama çok yorucu oldu. Umarım 2. denememde daha başarılı olurum :)

    Sevgiler,
    Gizem

    YanıtlaSil
  77. Gizem - Benim de beyaz renkli hamurum biraz öyle olmuştu :) hiçkimse bu sorunları yaşamasın diye anlatma kararı aldım ben de. Umarım 2. denemede daha başarılı bir sonuç elde edersin.Teşekkürler.

    YanıtlaSil
  78. Sevgili Leyla,
    Yemek tarifini geçiştirenlerden bende memnun değilim.
    Bir tarif veriyorken kesinlikle her ayrıntı yazılmalı.
    Basit herkesin bildiği bir tarif de olsa, zahmetli ve ayrıntılı bir tarif de olsa mutlaka ayrıntıya girilmeli.
    Verdiğimiz tarifleri sadece blog yazarları, ustalaşmış ev hanımları okumuyor ki, yeni yemek yapmaya başlamış olan acemiler, bekarlar, yeni evliler de bu tariflerden yararlanıyor.
    Bu arada;
    Kurabiyelerin nefis ve cıvıl cıvıl görünüyor, eline emeğine sağlık.
    Şeker hamuruna kolaylıkla ulaştığım için, hiç kendim yapmayı denemedim ama senin verdiğin tarif glikozla yapılandan daha pratik görünüyor.

    YanıtlaSil
  79. mrb leyla hanım...ben suna...öyle harika tarifleriniz varki hepsini yapmak istiyorum...ama önce şeker hamuruyla başlayacağım....hiçbiryerde bu kadar güzel ve açıklayıcı bi anlatım göremedim....yazınızı okuyunca bana cesaret geldi...pazar günü oğlumun doğum günü...araba şeklinde bi pasta yapıp üzerini sizin tarifinizle şeker hamuruyla kaplamak istiyorum...umarım başarılı olurum...bu güzel anlatım için çok çok teşekkür eder yeni tariflerinizi beklerim...

    YanıtlaSil
  80. Muhterem - çok haklısın aynı fikirdeyim,maalesef herkes buna dikkat etmiyor. teşekkürler.

    Suna - çok teşekkür ederim bu güzel yorum için. umarım başarılı olursun. pasta süslemek için de oldukça uygun bi tarif. şimdiden başarılar.

    YanıtlaSil
  81. cnm ben bu aksam seker hamurunu yaptım yarın kurabiyeleri yapıp bi arkadaşıma yollayacaktım bebeği için ama planlar değişti şimdi ben seker hamurunu perşembe veya cuma kullanacağım..nasıl saklayabilirim ve saklama süresi kaç gün?

    YanıtlaSil
  82. canım çekti pişirdim - şeker hamurunu top haline getir, etrafına bitkisel yağ sür ve streç filme sar, hava almadığı sürece 2-3 ay oda ısısında saklanabilir. sakın dolaba koyma :) ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  83. cnm peki seker hamurunu pasta kaplamak için merdane ile açtığımda artanını tekrar sarıp saklasam olur mu?birde pasta da kullanacağım ben pastanın üzerini kremayla kaplayıp üzerine seker hamurunu sersem olur mu?

    YanıtlaSil
  84. canımçektipişirdim - tabiki sarıp saklayabilirsin. kremayla kaplayacaksan kreman yumuşak kıvamlı değil biraz katı kıvamlı olsun. şeker hamurunu kremanın üzerine kaplarken kremanın şeklini bozabilir. mesela kremşanti gibi birşey değil muhallebi kıvamında bir krema tercih et bence.

    YanıtlaSil
  85. cnm çok iyisin çok tsk ederim..hayat gerçekten paylaşınca güzel:))güzel paylaşımın için sağol..

    YanıtlaSil
  86. canımçektipişirdim - rica ederim :) hep paylaşalım...

    YanıtlaSil
  87. Merhaba, onelikle bloguma yorum biraktiginiz icin cok tesekkur ederim:-)

    Seker hamur isleri gercekten sabir isi.
    Bende aslinda cok hevesleniyorum,fakat hic blogta sizin blogunuzda ki gibi boyle ayrintili yazmiyordu,bu yuzden size tebrikler ve ellerinize saglik:-)
    Ben almamyada yasiyorum burda marshmallow var fakat icinde domuz jealntini var:-(
    O yuzden yapamiyorum.
    Ama biryerde bulursam muhakkak yapmak istiyorum,bu hamurla pasta da kapliyabilirz dimi?
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  88. Ekin Mutfağı by Elif - çok teşekkürler. sanırım biraz fazla ayrıntıya girdim ama kendim zorluklarla karşılaştığım için böyle yaptım :) tabiki pasta da cupcake de kaplanabilir rahatlıkla. sevgiler..

    YanıtlaSil
  89. tesadüfen burda buldum kendimi.çok güzel bir uslübunuz var.henüz fazla bakamadımsa da çok keyif aldım; yazdıklarınızdan, yaptıklarınızdan.:))şeker hamurunu bende denemek istiyorum kısmet olursa,ellerinize emeklerinize sağlık,paylaşımınız için çok teşekkürler,kolay gelsin.sevgiler...

    YanıtlaSil
  90. Mükemmel olmuş ellerinize emeğinize sağlık:)

    YanıtlaSil
  91. Merhabalar Leyla hanım...Blogunuz çok güzel...Tarifler arasında gezerken buldum kendimi...Bizde kızkardeşimle butik kurabiyeye merak sardık...Birkaç birşeylerde yaptık..yanlız şeker hamurunu ben evde denemek istiyordum..Nette gezerken sizin tarifinizi buldum..Çok ayrıntılı ve çok güzel anlatmışsınız..En kısa zamanda deneyeceğim...Bu arada blogumuzuda beklerim..Butik kurabiyenin yanında el emeği ürünlerimizde var..Ziyaret ederseniz çok seviniriz...www.kardeslernikahsekeri.blogspot.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Kardeşler :) Umarım denediğinizde beğenirsiniz. Mutlaka ziyaret edeceğim. Teşekkürler.

      Sil
  92. Elinize sağlık çok güzel gözüküyor bende en kısa zamanda denicem ..

    YanıtlaSil
  93. Merhaba Leyla Hanım. Size bir şey danışmak istiyorum. Kızımın doğum günü için pasta yapıp üzerini bu hamurla kaplamayı düşünüyorum. yalnız pastayı bir gün önceden yaparsam hamur üzerinde kurur mu acaba? sertleşir mi yani? nasıl koruyabilirim? Yasemin..

    YanıtlaSil
  94. Sayın Adsız ben cevap vereyim isterseniz sorunuza ben de şeker hamurlu pasta ve kurabiye yapıyorum.
    şeker hamurlu pastayı bir gün önceden kaplayabilirsiniz fakat buzdolabına koyarsanız çıkardığınızda terleme yapar evin en soğuk odasında bekletirseniz sorun olmaz.umarım yardımcı olabilmişimdir.
    tombikasci.blogspot.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim cevabınız için :)

      Sil
    2. Tombikaşçı cevap için ben ayrıca teşekkür ediyorum. Bu soru benim en yoğun zamanlarıma denk gelmiş cevaplayamamıştım. Tekrar teşekkürler.

      Sil
  95. ben de kızım için doğum günü pastası yapacağım gerçekten çok yardımcı oldunuz açık anlatımınız için teşekkürler.

    YanıtlaSil
  96. yaptıktan sonra hemen kullanmamız mümkün mü bekletmeden

    YanıtlaSil
  97. elinize sağlık çok güzel görünüyorlar. yaş pasta yapımı gibi kekin arasına krema değilde marshmelovu benmari usulü eritip krema niyetine koysak nasıl olur

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Adsız çok özür dilerim çok geç farkettim yorumunuzu. Bence iyi fikir yalnız marshmallow eritildiğinde inanılmaz yapışkan bir dokuda oluyor, onu kekin üzerine sıvamak çok zor olacaktır. Belki yapışkanlığını hafifletmek için süt vs. ile biraz dokusu açılabilir. Tahmin yürütülerek varılabilecek bir sonuç değil, açıkcası denemek lazım :)

      Sil
  98. Tebrik ederim her yönüyle bu kadar iyisine rastlamamıstım.Tariflerinizi defalarca denedim ve mükemmel sonuç aldım.Sevgiler :)

    YanıtlaSil
  99. Leyla hanım ellerinize sağlık. Ayrıntılara girip ne güzel anlatmışsınız. Çok teşekkürler size, bende en kısa zamanda denemeyi istiyorum sizin sayenizde.
    Başarılarınızın devamı dileğiyle
    Sevgiler
    Eda

    YanıtlaSil
  100. Çok güzel açıklamışsınız çok teşekkür ederim. Günlerdir araştırıyorum bloglarda istediğim açıklamayı görememiştim. Şimdi rahatlıkla deneyeceğim kafamda kalan tek soru şu oldu: Ben kurabiye değil de orta boy bir pastayı kaplamak istiyorum. Acaba sizin kullandığınız marshmallow yeter mi ? Beyazla bütün etrafını pembeyle de süslemeyi düşünüyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba adsız. Çok teşekkürler. Ben de zorlandığım için elimden geldiğince ayrıntı vermeye özen gösterdim.
      Bu miktarla oldukça fazla hamur elde edebilirsin. Beyazla kaplama yapacaksan eğer, paketlerden beyaz marshmallow daha fazla çıkıyor, bu senin için bir avantaj :) Tahminime göre bu marshmallow miktarı ortalama 22cmlik bir kalıpta pişmiş pandispanya için yeterli olacaktır. Hatta artacağını bile düşünüyorum.

      Sil
  101. Cevabın için çok teşekkür ederim. Bloğunu daha yeni keşfettim ve bayıldım :) Sanırım bursa da yaşıyorsun, ben de bursa'da yaşadığım için bi yakınlık hissettim :) Aa bir de şunu sormam lazım cumartesi günü hamuru yapacağım pazartesi günü pastayı yapacağım 2 gün oda sıcaklığında beklese sorun olur mu ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Freyja tam 4 ay öncesine dek Bursa'da yaşıyordum :( Taşındım, Trabzon'dayım artık.
      Hiçbir şey olmaz, birkaç ay da bekleyebilir oda ısısında sorun olmuyor. Ama havalar ısınıyor,çok sıcak ortamlarda bulundurmamakta fayda var hamuru.Rica ederim, soracağın bir şey olursa çekinme :)

      Sil
    2. Bursadan nerden bulabiliriz ben bulamadim ya yardimci olurmusunuz

      Sil
    3. Adsız - büyük marketlerde bakabilirsin. Metro'da mutlaka vardır veya 3M Migros'ta. Bir de şu AVMlerdeki şekerci reyonları var ya Haribo'nun. Onlarda da vardır. Kent Meydanı ya da Koru Park'ta.

      Sil
  102. Çok teşekkür ederim artık bloğunun takipçisiyim sık sık sorarım çekinmeden :)

    YanıtlaSil
  103. Hamurun yapısının nasıl olması gerekiyor sanki benim hamurum sert olmuş gibi böyle normal hamur gibi kımıl kımıl olmadı ama parmağımı batırınca giriyor. Sert olursa işinize yaramaz demişsiniz endişelendim şimdi :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Freyja eğer parmağın giriyorsa çok sert olmamış demektir rahat ol :) Hamuru bıçakla kayısı büyüklüğünde parçalara ayır ve merdane yardımıyla kuvvetlice bastırarak incelt. Bu şeker hamuru hiçbir zaman kurabiye hamuru gibi yumuşak olmuyor.Eğer öyle olsaydı şekil verilmesi zor olurdu, o minicik süslemeleri yapamazdım o zaman :)

      Sil
  104. Oh rahatladım şimdi :) Yarın arkadaşımın doğum günü için yapacağım sürpriz olacak ona o yüzden çok heveslendim inşallah olur :)

    YanıtlaSil
  105. ablamın yarın ki bekarlığa veda partisi için kendim birşeyler yapmak istiyordum.günlerdir araştırma içerisindeydim ki kafamdaki soruların cevabını bloğunuzda buldum.hamurumu,kurabiyelerimi yaptım.hamurun lezzetini yarın tadacağım ama kurabiyeler acayip lezzetli oldu:) çok teşekkür ediyorum paylaşımınız için..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Ayşe hanım.
      Çok teşekkür ederim beğenmenize çok sevindim. Kurabiyeler çok lezzetli evet :) Umarım hamur da bir o kadar beğenilmiştir partidekiler tarafından....

      Sil
  106. Leyla hanım merhabalar;
    Öncelikle sunumunuz için sizi tebrik ederim. Gerçekten çok iyi anlatmışsınız.
    Bende askerde olan nişanlımın doğum günü için yapmayı düşünüyorum fakat sorunum şu ki marshmellow bulamıyorum. Çoğu alışveriş merkezini gezmeme rağmen sadece beyaz rengini bulabildim. Bimde iki renkliler vardı fakat satıştan kalktığını söylediler. Biyerde daha buldum oda hindistan cevizli diye almadım. Önerebileceğiniz bir yer varsa çok sevinirim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Ezgi Hanım. Öncelikler güzel sözleriniz için teşekkürler.
      Bim'dekinin satıştan kalktığını bilmiyordum. İlçede mi il merkezinde mi oturuyorsunuz bilmiyorum ama Migros-Carrefour-Metro gibi büyük marketlerde var. Hatta AVM'lerde Haribo'nun stantlarında da satılıyor renk renk marshmallowlar. Zaten başka marka tercih etmenizi önermem. Umarım yardımcı olabilmişimdir. Kolay gelsin. Şimdiden birlikte nice yıllara :)

      Sil
  107. Leyla hanım teşekkür ediyorum,
    İzmir gibi bir yerde bulamadım gerçekten :) Yakınlarımda cafferour ve metro yok ama migrosa bakacağım. Bunlar dışında tüm alışveriş merkezlerini dolaştım. Evet bende Haribo'nun beyaz rengini aldım, diğer renkleri içinde bugün bakacağım. Dün Haribo çağrı merkezini arayacaktım ama sizin cevabınızı bekledim.
    Yardımınız için teşekkürler umarım Migrosta bulabilirim, gerçekten çok heves ettim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Migros'un en büyüğüne bakmanızı tavsiye ederim :) Aslında hiçbir yerde bulamazsanız eğer internetten sipariş edebileceğiniz yerler de var. Siz Migros'ta bir deneyin şansınızı,ona göre fikir veririm.
      Kolay gelsin.

      Sil
  108. Size tekrar tekrar teşekkür ediyorum. Kurabiyeleri güzel olmayan ben harikalar çıkardı ortaya.. Netten alfabe baskı seti siparişi verdim ve kurabiyelerim dile geldi :) Detaylı anlatımınız sayesinde hiç zorlanmadan adım adım yaptım herşeyi.. Emeğinize sağlık, başarılarınızın devamını diliyorum..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ezgi hanım merhaba. Bulabilmenize çok sevindim. Başarılı bir sonuç almanıza daha da çok sevindim :) Çok teşekkür ederim tüm güzel sözleriniz için. Sevgiler...

      Sil
  109. Sizin anlattiginiz sekilde yaptim ve basarili oldum suan çok mutluyum çoooook Ama çokkkkk tesekkkür Ederim bilgileriniz için

    YanıtlaSil
  110. Acaba nişastasız pudra şekeriyle yapsam bi problem olur mu?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Adsız merhaba. Tam kıvamın tutturulması konusunda sıkıntı olabilir. Bu yüzden bildiğimiz pudra şekeriyle yapmanı tavsiye ediyorum ben. Başarılar.

      Sil
  111. ÇOOOK BEYENDİM ELİNE SAĞLIK KASIMDA DÜĞÜNÜM VAR NİKAH ŞEKERİ YERİNE BUNLARDAN YAPIP DAĞITMAK İSTİYORUM :) BİR SÜRÜ SİTEDEN TARİF OKUDUM KİMSE SENİN KADAR İYİ ANLATMAMIŞTI ÇOOOOOK TEŞEKKÜRLEERRRR ARTIK SEN BENİM KAYITLI BLOGUMSUN VE BEN SENDEN HEP TARİF ALICAM KOLAY GELSİN MUUUCK SEMRAMİS

    YanıtlaSil
  112. ELLERİNİZE SAĞLIK!
    1 ay sonra oğlumun 1.doğum günü var tarifiniz sayesinde oğlumun kurabiyelerini yapabileceğim cok mutluyum net açıklayıcı tariflerinizle bizleri yüreklendirdiğiniz için çok tesekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Asıl ben teşekkür ederim bu güzel yorum için. Şimdiden nice güzel yaşlar diliyorum...

      Sil
  113. emegine ve ellerıne saglık bende nette okudugum tarıflerın bazılarını uygulamak ıstedım ama benım sorunum su jel gıda boyası aldım kurabıye yaptım ama gıda boyaları hem elımı boyadı hemde yerken dılımızıde boyadı bu normalmı yada boyanın cıkmaması ıcın ne yapmalıyım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba adsız. Almış olduğun gıda boyasının kalitesinden kaynaklanıyor olabilir bu durum. Ben hiç jel gıda boyası kullanmadım. Toz gıda boyları hazırlama esnasında eli boyuyor evet ama pişince dilde boya oluşturmuyor. Eğer aldığın boyanın iyi kalite bir boya olduğunu düşünüyorsan o zaman miktarı fazla gelmiştir. Kullandığın ölçüden çok daha az eklemeyi dene bakalım tekrar aynı sonuç oluşacak mı.

      Sil
  114. kurabiye kaplamıstım kurabıyelerı pişirdikten sonra kapladım sker hamuru ıle yoksa kurabıyelerı pişmeden kaplayıp ıkısını bırlıktemı pişirmem lazımdı

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet kurabiyeleri pişirdikten sonra kaplayacaksınız.

      Sil
    2. çok teşekkür ederim tarif için okuduğum en detaylı anlatımdı ama ben yaptım olmadı bana yardımcı olurmusunuz çünkü pürüzlü bir hamur oldu normaalmi acaba yoksa ben bu işten vazmıgeçsem :) şimdiden teşekkürler emeğinize sağlık

      Sil
    3. eğer pürüzlü olduysa yeterince yoğurulmamıştır, pudra şekeri içerisinde tam olarak kaybolmayınca topaklanmıştır. kesinlikle vazgeçme, ben yaparken çok sıkıntılandım, sürekli elime yapıştı, sinirlendim, çıldırdım ama bak oldu :) yani sabırla yoğurmaya, pudra şekerini azar azar ilave etmeye devam et, ama dikkat et çok sert bir hamur olmasın. ölçüler önemli...

      Sil
    4. gerçekten teşekkürler cevap yazmanız beni çok mutlu etti valla bloğunuza yeni bakmış birine cevap yazmanız beni sevindirdi ama artık çok geç çünkü elimde biraz pürüzlü ve sert bir hamur var artık :) ama yinede küçük bir parça kopardım merdaneyle açtım açıldı. ama beni çok cesaretlendirdiniz tekrar teşekkürler bu olmadıysa ikinci daha iyi olur heralde hakkınızı helal edin bunda sonra sizi sık kullanılanlara ekledim :) :)

      Sil
    5. Ne demek, rica ederim. Bloğumda soru soran veya fikir beyan eden herkese muhakkak cevap veririm. İlk denemede böyle bir şanssızlıkla karşılaşmış olmana üzüldüm. Ama merdaneyle açılabiliyorsa sorun yok, süslemede kullanabilirsin :)
      Bir sonrakinin çok daha iyi olacağına eminim.
      Kolay gelsin, iyi akşamlar.

      Sil
  115. piştikten sonra kaplayınca yerken kurabıyelerın boyaları dılımızı bırden boyuyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu şeker hamuru için olağan bir durum. En nihayetinde boya.

      Sil
  116. Tek Kelimeyle Hayran KAldım..
    MaşaAllah Emeğinize, Elinize..

    Şimdi Biran Önce Geçmiş Yazılarınızı Okumaya Devam Edeceğim.. :)

    YanıtlaSil
  117. Leyla ablacıgım sen sü sü sü süpppppersin...Senin sayende şekerhamurunu mükemmel bir sekilde yapmış bulunmaktayım...Saolun
    Bu arada size bir şeyler soracğım blog yazmakla ilgili, amatör bir bloğun sahibiyim de...

    YanıtlaSil
  118. tarifi denemek istedim ama marshmallowlarin hepsinin icinde domuz gelatin katkisi var.alternatifiniz var mi bu konuda.emine

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Harribo'nunkinde de var mı ? ucuz yollu jelatinlerde olduğunu biliyorum ama Harribo oldukça kaliteli bir marka. Domuz jelatini kullanılmış olabileceği aklıma bile gelmedi. Eğer onda da varsa hiç bir marshmallow şekerini kullanamayız demektir.

      Sil
  119. ne kadar güzel ve detaylı anlatılmış, harika :) ben de en kısa zamanda denemek istiyorum, yaptığım zaman mutlaka linki paylaşırım
    bana da beklerim annesininhobileri.blogspot.com

    YanıtlaSil
  120. merhabalar , tarifte ki zencefi taze mi yoksa toz mu acaba, bu arada ellerinize sağlııkkk:))))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Adsız-ben toz kullandım, taze kullanacaksanız eğer miktarı yarım ölçü azaltın, çok baskın olmasın. Teşekkürler.

      Sil
  121. Bu marşmelovu nerden bulcaZ

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. AVM'lerde Haribo ürünleri satan reyonlarda ve büyük marketlerde bulabilirsiniz.

      Sil
  122. Güzel tarifiniz için çok teşekkürler.
    Acaba ben pasta kaplamakta kullanacak olursam, pastanın üzerinde krema olsun mu, yoksa sadece pasta kekinin üzerine mi kaplasam.
    Kremanın şeklini bozar mı diye korkuyorum, birde kapladıktan sonra pastanın üzerindeyken hamuru nasıl ütüleyebilirim,ütü malzemesi yoksa alternatif bir şey önerebilirmisiniz. Teşekkürler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba adsız
      Ben bu hamurdan pasta hiç denemedim ama denemeye kalkanlardan biliyorum, büyük bir hamur elde edilemiyormuş, hamur açıldıkça kırılıyormuş. Kaplama yapılamaz ama daha önce bir takipçim hazırladığı pastanın üzerini, bu şeker hamurundan kestiği şekillerle tamamen kaplamıştı, çok hoş olmuştu, öyle deneyebilirsin istersen. Çünkü benim şeker hamuruyla ilgili bilgim maalesef yok .

      Sil
  123. Merhaba Leyla =)
    Şeker hamuru ile süsleyebileceğim bir kurabiye tarifi ararken buldum tarifini.hafta sonu denedim, şeker hamurunu yapmaya cesaret edemediğim için hazır aldım ama kurabiyenin tadı kesinlikle harika. acaba tutmaz mı diye tereddüt etmiştim ama bütün tatlar yerindeydi. paylaşımın için teşekkür ediyorum,eline ve emeğine sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Pınar.
      İyi yapmışsın :) çünkü bu tarif epey oyalayıcı, hazırını almak daha akıllıca.
      Kurabiyelerin tadını beğendiğine sevindim. Ben teşekkür ederim tercih ettiğin için :) Afiyet olsun.

      Sil
  124. merhaba, haftalardır araştırma yapıyorum ama en çok bu tarfi hoşuma gitti ve dün denedim. ancak tarifi aynen yapmama rağmen benim kurabiyelerim kabardı :( neden olabilir, yardım rica ediyorum.teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba adsız.
      Karbonat fazla gelmiş olabilir veya ununuz çok kaliteli olabilir :) Ayrıca kabarmış olması ciddi bir sorun değil. Şeker hamuru kullanılarak yapılan kurabiyeler ortalama 6-7 mm kalınlığında oluyor zaten.

      Sil
  125. PrensininPrensesi19 Şubat 2013 18:57

    Gercekten cok ayrintili yazilmis ve cok önem gösterilmis.. Okurken zevk aldim resmen :) en kisa zamanda deneyecegim insallah.. basarilarinizin devamini diliyorum..

    YanıtlaSil
  126. Bilgilendirdiginiz icin cooooook tesekkuurler

    YanıtlaSil
  127. Merhaba ben de denedim ama benim kurabiyelerim pişince küçüldü neden acaba
    Bir de şeker hamurum çok sert oldu başka bir işlemle yumuşatma şansım var mı acaba?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Adsız
      Çok sert olmaması için pudra şekerini azar azar ilave edilmesini tavsiye etmiştim. Hamuru küçük küçük parçalara ayırıp kuvvetlice bastırarak açmanız gerek. Mesela merdaneyi biraz ısıtırsanız faydası dokunabilir, hafif ılınmış olursa açmak daha kolay olabilir. Kurabiyelerin küçülmesi normal, üzerini aynı kalıpla kesilmiş şeker hamuruyla kaplarken hamuru biraz kurabiyenin ortasına doğru iterek, bastırarak yerleştirin. Yani bir nevi hamuru kurabiyenin üzerinde toparlayarak yapın. Zaten altında bal olacağı için toplanmakta sıkıntı olmayacaktır. Kolay gelsin...

      Sil
  128. Ya dayanamadım ben de yapmaya başladım. Önce bugün şeker hamurunu yaptım. Bimde satılan Jelly Belly Meyve aromalı yumuşak şekerler var ya onlarla kırmızı yeşil ve beyaz-sarı renk hamurlarım oldu.Sanki biraz katı gibi ama. Yarın da bakalım kurabiyeleri deneyeceğim. Güzel olursa sana övgülerimi buradan yayınlıycam canım, ama yok değilseeeee :))) Tekrar görüşmk üzere..

    YanıtlaSil
  129. merhaba.biraz önce tarife göre kurabiyeleri yaptım.şekil muhteşem oldu.kurabiyelerinde tadı tek başına harika ama o yaptığım şeker hanurunu koyunca korkunç bir tat oldu.arkadaşımın bebeğinin doğum günü için hazırladım.ama onları hayatta götürmem.edilen masrafa yazık denemeyin bence arkadaşlar tadı çok kötü.ama şekil süper.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhaba adsız.
      kötü sonuç elde etmenize üzüldüm. ancak yorumları okuduysan bunu denemiş ve beğenmiş bir çok kişi var. hatta bana bu tarifle yapılıp gönderilen fotoğrafları da yayınlıyorum sık sık burada. yaparken bir sorun yaşamış olabilirsiniz veya kullandığınız malzemelerden kaynaklı olabilir.

      Sil
  130. iyi ki bu siteye rastladım gerçekten yani tarifleri yapmak için o kadar dürtü oluştu ki içimde birbirinden renkli ve bol bol resimleri görünce. benim için bloglarda ki en önemli şeylerden biri tarifin ölçülerinin ve detaylarının yeterince açıklayıcı ve net olmasından sonra bol bol aşamalı resimler olması gerçekten süpersin ablaaa :D ama senden bir ricam olacak fotoğraf makinenin marka modelini söyler misin ve kaç mega piksel acaba bir tane almak istiyorum bu görüntü kalitesine bayıldım m resmennn.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhaba adsız.
      çok teşekkür ederim güzel yorumunuz için. umarım denediğiniz tarifler en az benimkiler kadar lezzetli olur.
      benim makinem Sony Cyber Shot dijital fotoğraf makinesi, 7 mp . 6 yıllık olduğu için kendisi artık 12 mega pikselden daha aşağı bir model bulmanız zor :) şurdaki yazımı okumanızı da tavsiye ederim : http://www.leylaninkahvedukkani.com/2012/03/cezeryeli-pasta-ve-nasl-fotograf.html

      Sil
  131. leyla hanım bugün tesadüf blogunuzda gezindim şeker hamuru tarifi aldım malzemelerimide aldım tamamladım ilk defa yapacağım için çok tedirginim.oğlumun doğum günü için okula götüreceğim mini poşetlere koyup acaba erime yumuşama yada kuruma yapıyorm

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba. Yoo hayır öyle bir şey olmuyor . Uzun süre oda ısısında kalabilir.

      Sil
  132. cevapladığınız iiçin teşekkür ederim şeker hamurumu tarifteki gibi yaptım dolaptalar kurabiyesinide altındaki tariften yaptım harika oldular yarın sabahta kurabiyeleri seker hamuruyla kaplıycam tarifler için çok teşekkür ederim ben kalıp olarak kelebek kullandım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. iiiiiiii şeker hamurunu dolaba koymayın :) dışarıda beklesin.
      şimdiden afiyet olsun.

      Sil
  133. ne yazıkki koydum sabah erken çıkardım dolaptan elimin ısısıyla yumuşattım açtım sonuç mükemmel okuldaki çocuklar eşim hayran oldular görüntü tat mükemmeldi burdan yorumları okuyanlar emin olsunlar sonuç güzel çıkıyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) sevindim. afiyet olsun çocuklara da size de.

      Sil
  134. Elinize sağlık çok faydalı bilgiler.

    YanıtlaSil
  135. okurken bile çok heyecanlandım, umarım benimkiler de bu kadar güzel olur :)

    YanıtlaSil
  136. Merhabalar,

    Sizinki dahil internette bir çok tarife bakıp şeker hamuru yapma işine kalkıştım ancak denemem başarısız oldu, hamurlar oldukça sert oldu söylenen pudra şekeri miktarlarını kullanmama rağmen..Daha mı çok yoğurmam gerek yoksa daha mı az pudra şekeri ile denememem gerek bilemedim. 2. kez yapmaya niyetlendim bakalım bu sefer nasıl olacak...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, pudra şekerinizin dokusundan kaynaklanıyor olabilir ama normalde de biraz sert olması lazım zaten. Yazıda da belirttim, merdane ile kuvvetlice bastırdığınızda açılabilir hale geliyor. Biraz kol kuvveti gerekiyor ama sonunda açılıp kalıpla kesilebilir kıvama geliyor. Yine de dilerseniz ikinci denemenizde daha az pudra şekeri ekleyin Ele yapışma sorunu yaşayabilirsiniz ama, haberiniz olsun. Kolay gelsin.

      Sil
  137. BEN MARSHMELOWDAN YAPTIM AMA PEMBE RENGİ DE TAM TUTMADI KIVAMI DA SERT OLDU ZOR AÇTIM MERDANEYLE PÜF NOKTASI NEDİR ACABA ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Adsız- zor açılması normal bir durum, sert olmasının sebebi de pudra şekeri miktarı. Ama yapış yapış bir hamur olmaması için zaten biraz sert olması gerekiyor. Merdane ile kuvvetlice bastırıldığında açılabilir bir kıvamdaysa olması gerekeni bulmuşsunuz demektir.

      Sil
  138. Çömez bir blog yazarı olarak çok beğendim yazınızı ve şeker hamurlu kurabiyeleri. Katılıyorum, tarifler verilirken ayrıntı yazılmıyor ve denediğim birkaç tane pasta bu yüzden heder oldu. Ama bu yazıdan sonra bir şeker hamuru ve kurabiye yapılır, umarım sizin bloğu da yazımın içine alabilirim çömez olduğum kadar blog yazmayı da yeni öğreniyorum:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Ayfer, öncelikle blog hayatında başarılar :) Yaparken tüm önerilere dikkat etmeni tavsiye ediyorum, pudra şekerini fazla kaçırmamaya özen göster, yoksa çok sert oluyor :) hadi bakalım heyecanla bekliyorum.

      Sil
  139. Çok detaylı anlatmış sınız emeğinize sağlık teşekkür ler

    YanıtlaSil
  140. Tarif için çok teşekkürler. ben de bugün denedim harika oldular :) tarife kendimce ekleme yaptım denemek istedim , şeker hamuruna hindistan cevizi koydum nefis oldu : ) tavsiye ediyorum deneyin :)

    YanıtlaSil
  141. Merhaba,
    Bende geçenlerde yeni bir blog açarak bu iş ile uğraşmaya başladım. Bende ilk yaptığımda sizin bahsettiğiniz sorunlarla karşılaştım. Gerçekten çok eksik bilgi veriliyor. Keşke daha önceden görseydim yazınızı :( Benim sitemede beklerim.. Bol paylaşım dolu günler dilerim...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Feride Hanım . Size bol başarılar :)

      Sil
  142. Bu tarifle kurabiyelerim artık daha tatlı oluyor ;))) teşekkür ederim size.

    YanıtlaSil
  143. Cok saoln ck gzl oldu ... Hicde zor degil ilk basta ck korkmusdm ama snrdan cesaret alip yapdim :) cok saolln

    YanıtlaSil
  144. mrb.. basta ellerinize sağlık gerçekten mükemmel görünüyorlar..ben oğlumun doğum günü için yapmak istiyorum ama 24 saat oda sıcaklığında bıraktuıktan sonra buzdolabındamı saklıcam bi kaç gün önce yapmak istiyorum o süre zarfında buzdolabında bekletsem bi problem olurmu acaba simdiden cok tesekkür ederim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba. Teşekkürler. Hayır buzdolabında bekletirseniz sertleşir. Evin serin bir yerinde muhafaza edebilirsiniz (balkonun karanlık bir köşesi gibi). Oda ısısında da dursa birşey olmaz ama malum kaloriferlerin yanma zamanı, ev içleri biraz sıcak oluyor :) Afiyet olsun.

      Sil
  145. çok güzel ve acıklayıcı yazmışsınız hemen denicem teşekkür ederim :))

    YanıtlaSil
  146. selam ..evet ilk seferde yaptim ve oldu..:) cok güzel bir anlatim yapmisiniz..suan strec filme sarip buz dolabina koydum..sonrasinda nasil saklanacak bu?? dogum gününe 10 gün var daha henüz:) 10 gün nasil muhafaza edebilirim? meraktan erken yaptim biraz:) :) yapip yapamiyacagimi kontrol etmek icin:) selamlar..

    YanıtlaSil
  147. Merhaba ben Fatma, başka bir sitede şeker hamuru ile ilgili bir tarif okudum yapmaya karar verdim fakat hiç bir yerde marşmallowu bulamıyorum nerede bulabilirim bilen var mı???

    YanıtlaSil
  148. Çok teşekkürler Adsız.

    Merhaba Adsız, oda ısısında bir kaç ay muhafaza edebilirsiniz. Afiyet olsun :)

    YanıtlaSil
  149. çok teşekkürler makbule geçti valla emeğine sağlık mutlada yapıcam

    YanıtlaSil
  150. benim çok acil bi cevaba ihtiyacım var:( iki gün sonra en yakın arkadaşımın doğum günü pastayı da ben yapmak istedim ve şeker hamuru ile bişeyler yapmak niyetimdi. Fakat daha evel hiç yapmadığım için küçük bi deneme yapayım dedim gittim marshmelow aldım geldim evirdim çevirdim bi hamur elde ettim şekil verdim filan neyse verdiğim şekilleri bi tabağın içinde oda ısısında sabaha kadar beklettim sonra sabah ne göreyim benim şekiller mermer gibi olmuş yenmeyecek kadar serttiler. Pastanın üzerinde de böyle sert mi oluyor bu şeker hamuru? Eğer bu kadar sertse pastayı keserken filan çok sorun olur:(

    YanıtlaSil
  151. Merhaba adsız- arkadaşınız için pasta yapacağınızı ve o pastada bu şeker hamurunu kullanacağınızı yazmışsınız. sert olmasının sebebi pudra şekerinin fazla gelmiş olması. buzdolabına kaldırmayın sakın, oda ısısında dursun, eğer yerken çok çok zorlanıyorsanız kullanmayın. bir sonraki sefere daha az pudra şekeri ekleyerek yapın. ama eğer çok da zor değilse yemesi pastada kullanabilirsiniz. zaten normalde de yumuşacık bir şey olmuyor, biraz sert bir hamur oluşuyor. umarım başarılı olursunuz. kolay gelsin.

    YanıtlaSil
  152. merhaba. bende sizin verdiğiniz tarifi yaptım. hamuru dinlenmeye bıraktım. sert oldu biraz hamur şekil verilecek gibi olmadı :( hamuru yumuşatmak için bi öneriniz var mı ? biraz sıcak su katsam yumuşar mı ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhaba adsız- sıcak su eklemeyin, ama sıcak bir ortamda bekletmek işe yarayabilir. hamurun zaten sert olması lazım. merdaneyle darbeler vurarak açmayı deneyin.kolay gelsin.

      Sil
  153. Leylacim biz bu kurabiyeleri c tesi gunu icin hazirlicaz. Kurabiyeleri pisirip sogttuktan sonra hamuru hemen hazirlayip suslesek olur mu? Demem o ki hamuru bekletmeden yapsak olur mu? Tsk ellerine saglik.

    YanıtlaSil

Kahve Dükkanından Mutlu Ayrılın .